Metody opracowania strategii marketingowej w turystyce na przykładzie biura podróży "Kopernik Travel"

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jabłoński, Tomasz
dc.contributor.author Tokarczyk, Małgorzata
dc.date.accessioned 2014-01-24T18:59:36Z
dc.date.available 2014-01-24T18:59:36Z
dc.date.issued 2012-06-27 14:01:17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4639
dc.description.abstract Celem pracy jest porównanie strategii trzech biur podróży oraz wypracowanie nowej strategii dla jednego z nich, wykorzystując do tego analizę ich słabych i mocnych stron, oraz analizę otoczenia konkurencji. Praca składa się z czterech rozdziałów zawierających część teoretyczną i analityczną. Rozdział pierwszy poświęcony jest prezentacji koncepcji zarządzania strategicznego, w którym omówione zostały podstawowe pojęcia i definicje. Następnie dokonano charakterystyki procesu zarządzania strategicznego, omówiono specyfikę marketingu w turystyce, zaprezentowano obecne trendy i oferty. Na koniec rozdziału określono rolę i funkcję biur podróży. W rozdziale drugim przedstawiono klasyczną koncepcje marketingu mix pod kątem znaczenia dla działalności firmy turystycznej. W rozdziale trzecim zaprezentowano podstawowe metody analizy strategicznej, takie jak analiza SWOT oraz metody portfelowe: Macierz Boston Consulting Group (BCG), Macierz General Electric, Macierz Arthura D. Little`a (ADL), Macierz Marakon Associates. W rozdziale czwartym dokonano charakterystyki wybranych biur podróży: BUT Tramp, BP SOKÓŁ, KOPERNIK TRAVEL. Zaprezentowane obecną strategię tych biur. Szczegółowo natomiast dokonano analizy SWOT Biura KOPERNIK TRAVEL dokonując oceny silnych i słabych stron, a także oceny szans i zagrożeń w otoczeniu wspomnianego Biura. Dokonano również analizy za pomocą Macierzy BCG i Macierzy Mc Kinseya. Na koniec skonstruowano nową strategię dla Biura KOPERNIK TRAVEL, uwzględniając uzyskane podczas analiz wyniki oraz dokonano podsumowania. W pracy wykorzystano literaturę przedmiotu z zakresu marketingu i zarządzania, jak również materiały otrzymane z analizowanych biur podróży. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject zarządzanie strategiczne pl
dc.subject marketing turystyczny pl
dc.subject turystyka pl
dc.subject marketing-mix pl
dc.subject analiza SWOT pl
dc.subject biuro podróży pl
dc.subject analiza otoczenia konkurencyjnego pl
dc.title Metody opracowania strategii marketingowej w turystyce na przykładzie biura podróży "Kopernik Travel" pl
dc.title.alternative Marketing strategy in tourism adoption methods; the travel agency "Kopernik Travel" case study pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-01-22T10:58:39Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info