Metody i techniki twórczego rozwiązywania problemów oraz umiejętność ich stosowania jako istotna cecha pracownika agencji reklamowej

Ładowanie...
Miniatura

Data

2012-05-30 08:33:57

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Nowoczesne agencje reklamowe powinni tworzyć przede wszystkim twórcze osobowości, którzy potrafią podjąć każde wyzwanie zawodowe stosując bystry umysł i techniki kreatywnego myślenia. Oczywistym jest to, iż kreatywność stanowi bardzo ważny element osobowości przy tworzeniu efektywnych kampanii promocyjnych. W niniejszej pracy przedstawiono działalność agencji reklamowych w Polsce, a także kreatywność i jej uwarunkowania. Ponadto scharakteryzowano metody i techniki twórczego rozwiązywania problemów przedsiębiorstwa. Na potrzeby niniejszej pracy przeprowadzono badania za pomocą kwestionariusza ankiety. Badania skupione były na metodach i technikach twórczego rozwiązywania problemów przez 60 pracowników agencji reklamowych. Zebrane informacje pozwoliły na weryfikację postawionych hipotez oraz diagnozę funkcjonowania agencji reklamowych w Polsce. Analiza danych pozyskanych z badań pozwoliła przyjrzeć się znaczeniu kreatywności w pracy pracowników agencji reklamowych, a także ich wiedzy i umiejętnościom w zakresie technik kreatywnego myślenia.
Modern advertising agencies need to be created first of all by creative personalities who can take on any challenge with professional quick mind and techniques of creative thinking. Obviously creativity is very important element of personality for creating effective advertising campaign. In this study there are presented the activities of advertising agencies in Poland, as well as creativity and its implications. In addition, methods and techniques characterized creative solving problems of an enterprise. For present purposes, this study using a questionnaire. The study focused on the methods and techniques of creative problem solving, which are used by 60 employees of advertising agencies. The information gathered allowed to verify the hypotheses and the diagnosis of the functioning of advertising agencies in Poland. Analysis of data obtained from studies made it possible to look at the importance of creativity in the work of employees of advertising agencies, as well as their knowledge and skills in the techniques of creative thinking.

Opis

Słowa kluczowe

agencja reklamowa, kreatywność, kwestionariusz ankiety, twórcze rozwiązywanie problemów, użyteczność metod i technik, advertising agency, creativity, questionnaire, creative problem solving, usability methods and techniques

Cytowanie