Abstract:
W działalności polskich przedsiębiorstw turystycznych coraz silniej zaznacza się potrzeba wprowadzenia zasad marketingu. Większość przedsiębiorstw wprawdzie nadal funkcjonuje według schematów odpowiadających orientacji produkcyjnej, w efekcie czego nie nadążają one z ofertą usługową za wzrastającymi potrzebami turystycznymi. Jednak rozwój rynku turystycznego, powstawanie wielu prywatnych biur podróży i większe zróżnicowanie oferty turystycznej stwarzają dogodne warunki do działań promocyjnych. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie i ocena działalności promocyjnej Ogólnokrajowej Spółdzielni Turystycznej „Gromada” w latach 2000-2004. Zaprezentowano promocję jako element marketingu – mix, definiując pojęcie, określając jej funkcje i zadania oraz opisując narzędzia promocji. Przedstawiono projektowanie procesu kampanii promocyjnej, sposób określania jej celów, wyboru form działań promocyjnych. Opisano historię powstania badanej firmy oraz jej plany na przyszłość. Zaprezentowano działania promocyjne podejmowane przez „Gromadę”. Przeprowadzono analizę tej działalności oraz omówiono narzędzia promocyjne charakterystyczne dla marketingu w turystyce stosowane przez „Gromadę”.