Konstrukcja Strategicznej Karty Wyników dla przedsiębiorstwa Polskie Linie Lotnicze LOT S.A.

Brak miniatury

Data

2003

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Podnoszenie pozycji konkurencyjnej i pozycji strategicznej należy do podstaw funkcji zarządzania. Osiąganie takich celów wymaga użycia odpowiednich narzędzi analizy, oceny, projektowania. Strategiczna Karta Wyników należy do podstawowych narzędzi zarządzania. Idea, która miałaby sprostać wyzwaniom i jednocześnie budować długoterminowy sukces organizacji zawarta jest w Strategicznej Karcie Wyników. Walory SKW są osiągane dzięki jej budowie opartej o cztery perspektywy. Perspektywy te wymagają operacjonalizacji. Celem niniejszej pracy jest próba skonstruowania Zbilansowanej Karty wyników dla przedsiębiorstwa Polskie Linie Lotnicze S.A. oraz przedstawienie diagnozy tego przedsiębiorstwa wykorzystując do tego narzędzia i metody analizy strategicznej. Przedstawiono koncepcję i narzędzia analizy strategicznej oraz koncepcję Strategicznej Karty Wyników, nazwanej również zbilansowaną. Scharakteryzowano przedsiębiorstwo Polskie Linie Lotnicze LOT S.A., jego historię z naciskiem na lata 90-te, jego wizję, misję, strukturę organizacyjną oraz kondycję finansową. Dokonano analizy strategicznej PLL LOT S.A., przedstawiono metodę scenariuszy stanów otoczenia, model „pięciu sił” M. Portera, zidentyfikowano strategicznych kibiców firmy oraz przeprowadzono analizę SWOT. Podjęto próbę konstrukcji Strategicznej Karty Wyników dla firmy PLL LOT S.A.. - przedstawiono poszczególne perspektywy karty wraz z miernikami oraz mapę strategiczną przedstawiającą związek przyczynowo-skutkowy pomiędzy celami przedsiębiorstwa LOT.

Opis

Słowa kluczowe

strategiczna karta wyników, zarządzanie strategiczne, analiza strategiczna, mapa strategii, metoda scenariuszy stanów otoczenia, model „pięciu sił” M. Portera

Cytowanie