Konsolidacja przedsiębiorstw jako strategia rozwoju na przykładzie sektora hotelarskiego w Polsce oraz spółki Elbest

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Choroszczak, Jerzy
dc.contributor.author Kuczaj, Robert
dc.date.accessioned 2014-01-26T08:55:26Z
dc.date.available 2014-01-26T08:55:26Z
dc.date.issued 2012-04-24 15:51:11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4748
dc.description.abstract Niniejsza praca opisuje wpływ procesu konsolidacji na rozwój przedsiębiorstw. Opracowanie jest próbą odpowiedzi na pytanie czy konsolidacja jest skuteczną strategią rozwojową przedsiębiorstwa, czy też może nie, jakie są jej przyczyny i jakie skutki. W celu zweryfikowania trafności hipotezy mówiącej o skuteczności konsolidacji, badaniu poddana została spółka „Elbest”, która uczestniczyła w procesie konsolidacyjnym zakończonym w 2011 roku. W przebiegu pracy przeprowadzono badanie ankietowe, oraz dokonano porównań wskaźnikowych dla udowodnienia postawionych hipotez. Interpretacji poddane zostały wyniki dwóch ankiet. Pierwsza z nich przeprowadzona została wśród kadry zarządzającej obiektami hotelarskimi, dotyczyła szeroko rozumianego aspektu konsolidacji. Respondenci drugiej ankiety, to grupa dyrektorów hoteli, które zostały włączone w struktury spółki „Elbest” w wyniku konsolidacji. Zadaniem respondentów była ocena skutków konsolidacji na przykładzie hoteli, którymi zarządzają. Badania ankietowe przeprowadzone w sektorze hotelarskim dowiodły, że konsolidacja jest strategią rozwojową, pozwala uzyskać przewagę rynkową, jest skutecznym narzędziem w procesie budowy silnego przedsiębiorstwa, skutecznie przyczynia się do rozwoju rynku hotelarskiego. Na pytanie czy konsolidacja spółki „Elbest” spowodowała umocnienie jej pozycji rynkowej oraz doprowadziła do uzyskania pozycji dominującej?, przeprowadzone badania nie dały jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, gdyż upłynęło zbyt mało czasu od zakończenia procesu konsolidacyjnego, a silna pozycja rynkowa spółki przed konsolidacją znacząco utrudnia interpretację wyników. pl
dc.description.abstract The following paper describes an influence a consolidation process on development of enterprises. The paper tries to answer the inquiries if consolidation is or if it is not an effective developing strategy of an enterprise as well as what are the reasons and results of it. “Elbest” company, which participated in a consolidation process finished in 2011, was examined in order to verify an accuracy of the hypothesis concerning the effectiveness of consolidation. In the course of this thesis a questionnaire survey was conducted and indicators were compared in order to prove the hypotheses. The results of two questionnaires were interpreted. The first questionnaire was conducted among the management boards in the accommodation sector and it concerned a widely understood aspect of consolidation. The respondents of the second questionnaire belonged to a group of directors who manage the hotels which were incorporated into the structure of “Elbest” company as a result of consolidation. The respondents’ task was to estimate the effects of consolidation on the example of the hotels which are managed by them. The questionnaires conducted in the accommodation sector proved that consolidation is a development strategy; it allows to gain a market advantage; it is an effective tool in a process of building a strong company; it effectively contributes to the development of the accommodation market. It is difficult to answer the question whether consolidation of “Elbest” company resulted in strengthening its market position and whether it led to its dominant position, the conducted researches did not give a unambiguous answer to that question because too little time has elapsed since the end of the consolidation process, and a company’s strong market position before consolidation hampers the interpretation of results. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject połączenie pl
dc.subject konsolidacja pl
dc.subject rozwój pl
dc.subject strategia pl
dc.subject przewaga konkurencyjna pl
dc.subject sektor hotelarski pl
dc.subject incorporation/fusion pl
dc.subject consolidation pl
dc.subject development pl
dc.subject strategy pl
dc.subject competitive advantage pl
dc.subject accommodation sector pl
dc.title Konsolidacja przedsiębiorstw jako strategia rozwoju na przykładzie sektora hotelarskiego w Polsce oraz spółki Elbest pl
dc.title.alternative Consolidation of companies as a development strategy on the example of the hotel industry in Poland and the company Elbest pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-01-25T19:01:07Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info