Uwarunkowania rozwoju firmy sektora MSP na przykładzie hurtowni zabawek „TOMI” w Nowym Sączu

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gancarczyk, Jacek
dc.contributor.author Piekarz, Beata
dc.date.accessioned 2014-01-26T09:20:31Z
dc.date.available 2014-01-26T09:20:31Z
dc.date.issued 2012-06-11 06:36:33
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4754
dc.description.abstract Celem każdego przedsiębiorstwa jest działalność zarobkowa. Jego wartość to nie tylko księgowa wycena jego majątku, lecz również takie elementy, jak: • jego pozycja na rynku, • możliwości pozyskiwania kapitału, opinia w bankach i wśród kontrahentów. Celem pracy jest prezentacja oraz próba analizy rozwoju hurtowni zabawek ,,Tomi” w Nowym Sączu należącej do sektora MSP. Należy przeanalizować, jakie warunki pomagają rozwijać się firmom z tego sektora. Co tak naprawdę decyduje, że dana firma odnosi sukces, a inna podobna zostaje zamknięta? Przedsiębiorczość jest to podstawowy warunek rozwoju gospodarczego całego kraju, jak i społeczeństw lokalnych. Musi mieć do tego odpowiednie warunki. Jest to decydujący czynnik poprawy życia ludzi i jest on zależny od wielu przyczyn. 1. Co jest sukcesem w działaniu małej firmy? Odpowiedź nie może być jednoznaczna, gdyż rożne mogą być kryteria oceny tego sukcesu. Przede wszystkim inaczej należy ocenić sukces w krótkim i długim okresie. Sukces w krótkim czasie może być bardzo spektakularny, lecz nietrwały. Wiele małych firm pojawia się na rynku jak meteoryty. Jest o nich głośno i widzimy je, jako prężne, rozwijające się, z wyraźnymi objawami materialnego sukcesu samej firmy i jej właściciela. Ich istnienie jest jednak bardzo krótkie. Ogromne poczucie sukcesu właściciela przeistacza się w przygnębiające poczucie porażki. Spektakularny sukces kończy się wtedy bankructwem i utratą majątku. Krótkowzroczność w zarządzaniu małą firma nie jest wiec dobrym sposobem na jej sukces. Celem niniejszej pracy jest zwrócenie uwagi, co jest ważne, aby firm mogła się rozwijać. pl
dc.description.abstract The goal of every business is to maximize its earning potential. However, a business’s worth is not only measured financially, as other components are just as significant to its success. Such components are: • Its ranking and standing in the world market • Ability to gain capital • Its reputation and respect among banks and other associates The goal of this report is to present, as well as analyze the expansion of a toy warehouse, named ,,Tomi”, in Nowy Sącz, which belongs to the MSP sector. It is important to analyze and evaluate the factors which aid the expansion of businesses it this sector. What is the deciding factor on whether a business succeeds or fails? Competence of business is the main contributor to economic growth in the country, as well as local municipalities. It is the deciding element in people’s happiness, and it is dependent on various issues. What is the success formula to the inner workings of a small firm? The answer cannot be one-sided, as there may be different criteria of rating such success. First and foremost, it is important to distinguish the success in the short and long-term measures. Short-term success can be very impressive but unfortunately, momentary. Many small businesses show up on the market resembling meteors. That is, there is a lot of publicity and bustling excitement about them as they develop and expand into flourishing businesses, and the owners are seen as prosperous and affluent. Their existence is, however, very short-lived, especially for the owner as feelings of success and pride soon become feelings of failure and disappointment. The once grand and impressive business then ends in bankruptcy and often, loss of personal wealth for the owner. Shortsightedness in managing a small business is therefore not a good formula for its success. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject przedsiębiorstwo pl
dc.subject analiza rozwoju pl
dc.subject rozwój przedsiębiorstwa pl
dc.subject małe i średnie przedsiębiorstwa pl
dc.title Uwarunkowania rozwoju firmy sektora MSP na przykładzie hurtowni zabawek „TOMI” w Nowym Sączu pl
dc.title.alternative Determinants of development for small and medium enterprises. Case study analysis: TOMI toy wholesaler in Nowy Sącz pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-01-23T14:37:16Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info