Wpływ reklamy na konsumentów w oparciu o analizę postaw Polaków wobec reklamy zewnętrznej

Ładowanie...
Miniatura

Data

2006

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Jednym z narzędzi, przy pomocy którego przedsiębiorstwo chce dotrzeć do klientów i nakłonić ich do kupna swoich produktów jest reklama. W celu przekonania jak największej liczby konsumentów korzysta się z różnych rodzajów reklamy, wśród których znajduje się także reklama zewnętrzna nazywana outdoorem. Celem niniejszej pracy jest systematyka pojęć dotyczących reklamy zewnętrznej, ukazanie wpływu tego rodzaju reklamy na konsumentów, opierając się o informacje wtórne i pierwotne. W pracy przedstawiono konsumenta jako głównego podmiotu rynku, opisano istotę oraz różne definicje konsumenta, modele które prezentują zachowania konsumentów, fazy, role, typy zachowań jakie towarzyszą klientom w trakcje podejmowania decyzji o zakupie wybranych przez siebie produktów. Zaprezentowano metody, za pomocą których badane są zachowania konsumentów oraz czynniki mające wpływ na te zachowania. Zdefiniowano pojęcie reklamy, scharakteryzowane zostały cele oraz funkcje, jakie spełnia reklama. Dokonano podziału reklamy ze względu na różne kryteria brane pod uwagę przy jej klasyfikacji, wśród których znajduje się również reklama zewnętrzna (outdoor). W celu przedstawienia specyfiki reklamy zewnętrznej zostały przedstawione jej różnorodne nośniki oraz opisane ich wady i zalety. Opisano metody pomiaru reklamy zewnętrznej oraz sposobów, przy pomocy których można zwiększać siłę reklamy. Przedstawiono prezentację rodzajów agencji reklamy zewnętrznej, po której umieszczony jest kodeks postępowania w dziedzinie reklamy zewnętrznej oraz opisane prawo formalne outdooru. Dokonano analizy rozwoju polskiego rynku reklamy zewnętrznej na podstawie wybranych kampanii reklamowych oraz przedstawiono analizę odbioru reklamy zewnętrznej przez mieszkańców małych miejscowości.

Opis

Słowa kluczowe

konsument, reklama, reklama zewnętrzna, outdoor, rynek reklamy zewnętrznej, odbiór reklamy zewnętrznej

Cytowanie