Benchmarking w procesie zarządzania zmianą w banku komercyjnym

Brak miniatury

Data

2002

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Gospodarka rynkowa, podążająca w kierunku wzrostu efektywności działań, konkurencyjności i globalizacji rynków, w zasadniczy sposób zmieniła istotę i warunki funkcjonowania przedsiębiorstw. Zmienność otoczenia wymaga od współczesnych organizacji podjęcia szeregu procesów dostosowawczych, których rezultatem jest wprowadzenie zmian i nowych metod zarządzania pozwalających w skuteczny sposób prowadzić przedsiębiorstwo. Bez względu na rodzaj i charakter zmian, dokonywanie ich, zarówno w wymiarze funkcjonalnym jak i strukturalnym, wymaga racjonalnego i efektywnego procesu zarządzania zmianami. Efektywne zarządzanie zmianami wymaga z kolei wykorzystania odpowiednich do określonych potrzeb organizacji i występujących warunków, koncepcji i metod zarządzania. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie zasad benchmarkingu, jako ważnego instrumentu wspomagającego zarządzanie przedsiębiorstwem bankowym. Oparto się na stwierdzeniu, że nie istnieje człowiek ani organizacja, która znalazła optymalny sposób na dokonywanie wszystkich czynności. W związku z tym pojawia się potrzeba ciągłego procesu porównywania się i uczenia od innych, w celu wyrównania powstałych różnic.

Opis

Słowa kluczowe

zarządzanie zmianą, rozwój przedsiębiorstwa, diagnoza rozwoju organizacyjnego, Total Quality Managment -TQM, lean management, outsourcing, Business Process Reengineering, benchmarking, przedsiębiorstwo bankowe, bank komercyjny

Cytowanie