Narzędzia analizy strategicznej wspierające zarządzanie małym przedsiębiorstwem na przykładzie TEDMARK Sp. z o.o.
Abstrakt
W miarę rozwoju przedsiębiorstwa coraz większą rolę zaczyna odgrywać wiedza i umiejętności kierowania firmą. By się rozwijać firma nie może działać w oderwaniu od swojego otoczenia i własnego potencjału, musi być zarządzana, a profesjonalne zarządzanie to nie jest poświęcanie czasu na rozwiązywanie bieżących problemów, lecz poszukiwanie i umiejętne wykorzystywanie nadarzających się szans oraz unikanie zagrożeń i przeciwności płynących z otoczenia. Budowanie własnej tożsamości, unikalności i ciągła praca nad ich doskonaleniem jest podstawą sukcesu przedsiębiorstwa. Strategia przedsiębiorstwa jest podstawą sukcesu firmy, trzeba ją budować, udoskonalać i kształtować tak by stała się esencją rozwoju firmy i jej sukcesu na rynku. Celem tej pracy jest wyznaczenie a następnie sprawdzenie przydatności metod analizy strategicznej oraz całościowego procesu analizy będącego pierwszym stopniem do budowy strategii i narzędzi wspomagających zarządzanie w małym przedsiębiorstwie. Zaprezentowano zagadnienie analizy strategicznej w ujęciu potrzeb przedsiębiorstwa z sektora MSP - przedstawiono koncepcję analizy strategicznej, jej elementów, etapów i narzędzi w kontekście możliwości wykorzystania ich w małym przedsiębiorstwie. Przedstawiono zastosowanie procesu analizy strategicznej w małym przedsiębiorstwie na podstawie firmy TEDMARK Sp. z o.o. Zaprezentowano wdrożenie procesu budowy strategii i projektowanie narzędzi wspomagających zarządzanie nastawione na realizację strategii w badanej firmie. Obejmuje on także implementację nowoczesnego narzędzia, jakim jest strategiczna karta wyników, wspomagającego zarządzanie strategiczne i realizację strategii.
Opis
Słowa kluczowe
zarządzanie strategiczne, analiza strategiczna, strategiczna karta wyników, otoczenie firmy, przewaga konkurencyjna, zarządzanie, MŚP