Wpływ Internetu na proces decyzyjny studenta na podstawie badań ankietowych

Ładowanie...
Miniatura

Data

2012-03-29 13:03:51

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest przedstawienie wpływu Internetu na proces decyzyjny konsumenta, pokazanie jego przebiegu oraz wpływających na niego czynników, jak również zobrazowanie, czy zmieniło się to na przestrzeni 3 lat. Praca została napisana w oparciu o źródła wtórne, stanowiące literaturę przedmiotu, a także w oparciu o źródła pierwotne, które stanowiły badania ankietowe przeprowadzone wśród studentów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu (2009) oraz wśród Studentów Wyższej Szkoły Biznesu- NLU w Nowym Sączu (2012). Przeważająca część badanych studentów korzysta z Internetu kilka godzin dziennie. Internet jest jednym z najważniejszych źródeł informacji podczas podejmowania decyzji zakupu bez względu na wiek konsumenta. Obok telewizji i znajomych Internet został wskazany jako najczęściej wykorzystywane źródło informacji podczas podejmowania decyzji zakupu, a wynika to z faktu, iż wśród ankietowanych studentów traktowany jest jako wiarygodne źródło informacji. Studenci w coraz większej liczbie dokonują zakupów on – line, korzystają z bankowości Internetowej, z portali społecznościowych, jak również szukają informacji przydatnych w ich procesie kształcenia. Umożliwia im to łatwiejszy i powszechny dostęp do sieci. Mniejszym zainteresowaniem cieszą się wiadomości dotyczące potencjalnych kierunków studiów, a przez to Internet ma znikomy wpływ na wybór dalszej drogi edukacji. Przeważająca liczba respondentów uważa, iż wpływ Internetu wzrósł w przeciągu ostatnich 5 lat.
In the thesis, the role of the Internet in the decision-making process of the consumer and student has been presented. It has been specified on what decisions does the Internet have a greater or lesser influence and whether it has changed within the last 3 years. A few hypotheses have been presented concerning the influence of the Internet on different aspects of the life of a student. The aim of the work is to show the influence of the Internet on the consumer’s decision-making process, presenting its course and the factors that influence it, as well as giving a picture of whether it has changed over the last 3 years. The work has been written based on secondary sources, constituting the literature of the subject, as well as based on primary sources comprising survey records carried out among the students of Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa in Nowy Sącz (2009) and among the students of Wyższa Szkoła Biznesu – NLU in Nowy Sącz (2012). Most of the students that took part in the research uses the Internet for several hours a day. The Internet is one of the most important sources of information while making a decision to buy something no matter the age of the consumer. Together with the television and friends, the internet has been pointed out as the source of information that is mostly used while making decisions to buy something and it results from a fact that it is treated as a trustworthy source of information by the surveyed students. More and more students make their shopping on-line, use Internet banking, social networks and browse information that is crucial in the learning process. It allows them for easier and universal access to the network. The information concerning potential fields of study is less popular, and as a result, the Internet has a minor influence on the choice of education. The major number of subjects believes that the influence of the Internet has increased over the last 5 years.

Opis

Słowa kluczowe

internet, zachowania konsumentów, decyzja, proces podejmowania decyzji, możliwości sieci, badania ankietowe, consumers’ behaviour, decision, decision-making process, network capabilities, survey research

Cytowanie