Cena jako element marketingu usług na przykładzie przedsiębiorstwa usługowego PTK Centertel Sp. z o.o.

Ładowanie...
Miniatura

Data

2005

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Sektor usług należy do tej części rynku, która rozwija się najbardziej dynamicznie. W większości współczesnych gospodarek w tym także polskiej, usługi stanowią istotną część całego rynku. To właśnie z usługami mamy do czynienia każdego dnia. Należy jednak zaznaczyć, że elementem ściśle związanym z usługami jest cena. To ona najczęściej sprawia, że konsumenci wybierają taki produkt czy usługę. Decyzje cenowe są także istotnym elementem w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. To one pozwalają budować pozycję konkurencyjną firmy na danym rynku oraz maja bezpośredni wpływ na kondycję finansową przedsiębiorstwa. Cena jest integralną częścią strategii marketingowej każdego przedsiębiorstwa. I właśnie celem tej pracy jest przedstawienie ceny jako elementu marketingu usług na przykładzie przedsiębiorstwa usługowego PTK Centertel Sp. z o.o. Firma ta działa na rynku usług telefonii mobilnej w Polsce. Spółka ta od momentu powstania a w szczególności od chwili uruchomienia dwuzakresowej sieci GSM 900/1800, sukcesywnie dąży do zwiększenia udziału w rynku telefonii komórkowej w Polsce a w efekcie do zdobycia dominującej pozycji wśród polskich operatorów. Została tu przedstawiona szczegółowa charakterystyka rynku, na którym działa firma PTK Centertel oraz usługi, które oferuje. Ponadto scharakteryzowano podmioty konkurujące z opisywanym przedsiębiorstwem oraz ich oferty. Elementy usługowe oferowane przez PTK Centertel oraz konkurencyjne podmioty, zostały przedstawione właśnie z uwzględnieniem ceny.

Opis

Słowa kluczowe

cena jako element marketingu usług, przedsiębiorstwo usługowe, PTK Centertel Sp. z o.o., marketing usług, strategie marketingowe, klasyfikacja usług, rynek usług, strategia cen

Cytowanie