Rola i znaczenie dystrybucji jako instrumentu marketingowego w działalności firmy ubezpieczeniowej PZU ŻYCIE S.A.

Ładowanie...
Miniatura

Data

2005

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Polski rynek ubezpieczeń na życie jest coraz bardziej ustabilizowany, w przeciwieństwie do sytuacji z przed kilku lat, kiedy do Polski wchodziły międzynarodowe instytucje finansowo-ubezpieczeniowe, takie jak Allianz, Commercial Union, Amplico Life. Rynek ten jest jednak wciąż rynkiem trudnym, głównie z powodu braku świadomości ubezpieczeniowej społeczeństwa, ale także z powodu niskiego poziomu dochodów w naszym kraju. Sytuacja gospodarcza wciąż wymaga od firm dostosowywania swoich produktów do portfela przeciętnego Polaka, o wiele bardziej skromnego niż portfel obywateli Europy Zachodniej, czy np. Stanów Zjednoczonych. Bardzo duży udział w sprzedaży ubezpieczeń na życie mają ubezpieczenia typowo ochronne. Celem niniejszej pracy magisterskiej jest pokazanie roli dystrybucji w działalności marketingowej firm ubezpieczeniowych a w szczególności identyfikacja i analiza kanałów dystrybucji stosowanych przez lidera polskiego rynku ubezpieczeń na życie, PZU Życie SA.

Opis

Słowa kluczowe

marketing usług, firmy ubezpieczeniowe, dystrybucja, PZU Życie S.A., kanały dystrybucji produktów ubezpieczeniowych, ubezpieczenia jednostkowe, fundusze inwestycyjne, ubezpieczenia grupowe

Cytowanie