Walory turystyczne jako podstawa tworzenia produktu turystycznego na przykładzie powiatu limanowskiego
Ładowanie...
Data
2012-03-21 15:46:59
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Celem niniejszej pracy jest analiza i ocena walorów i atrakcji turystycznych powiatu
limanowskiego, poznanie jego zasobów, bogactwa przyrodniczego i kulturowego, jak również
analiza istniejących produktów turystycznych i zaprojektowanie nowych produktów dla tegoż
powiatu. Pierwsza hipoteza badawcza zakłada, iż walory i atrakcje turystyczne są głównym
czynnikiem przyciągającym turystów, natomiast druga głosi, że walory turystyczne powiatu
stanowią podstawę tworzenia nowych produktów turystycznych.
Dlatego właśnie podstawowym zagadnieniem niniejszej pracy jest przedstawienie
turystyki, jako jednej z gałęzi gospodarki, omówienie produktu turystycznego, przedstawienie
charakterystyki powiatu limanowskiego, jego infrastruktury turystycznej oraz na koniec
przeprowadzenie analizy SWOT i zaproponowanie nowych produktów turystycznych
na bazie istniejących już walorów dla tego właśnie powiatu. Do realizacji tego celu posłuży
ujęcie wyżej wymienionych treści w zaprezentowanym układzie. W pracy została wykorzystana literatura z zakresu turystyki, zarządzania i marketingu.
Rozdziały pracy dotyczące historii, środowiska przyrodniczego, atrakcji przyrodniczych
i kulturowych oraz zagospodarowania turystycznego oparto na dostępnych materiałach
publikowanych w formie książek, folderów i przewodników turystycznych. Część materiałów
pochodziła z powiatu limanowskiego, z punktów informacji turystycznej, urzędów gmin na
terenie, których leży omawiany powiat, jak i z powszechnie dostępnych stron internetowych.
Opis
Słowa kluczowe
turystyka, region, produkt turystyczny, gospodarka regionu