Walory turystyczne jako podstawa tworzenia produktu turystycznego na przykładzie powiatu limanowskiego

Ładowanie...
Miniatura

Data

2012-03-21 15:46:59

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem niniejszej pracy jest analiza i ocena walorów i atrakcji turystycznych powiatu limanowskiego, poznanie jego zasobów, bogactwa przyrodniczego i kulturowego, jak również analiza istniejących produktów turystycznych i zaprojektowanie nowych produktów dla tegoż powiatu. Pierwsza hipoteza badawcza zakłada, iż walory i atrakcje turystyczne są głównym czynnikiem przyciągającym turystów, natomiast druga głosi, że walory turystyczne powiatu stanowią podstawę tworzenia nowych produktów turystycznych. Dlatego właśnie podstawowym zagadnieniem niniejszej pracy jest przedstawienie turystyki, jako jednej z gałęzi gospodarki, omówienie produktu turystycznego, przedstawienie charakterystyki powiatu limanowskiego, jego infrastruktury turystycznej oraz na koniec przeprowadzenie analizy SWOT i zaproponowanie nowych produktów turystycznych na bazie istniejących już walorów dla tego właśnie powiatu. Do realizacji tego celu posłuży ujęcie wyżej wymienionych treści w zaprezentowanym układzie. W pracy została wykorzystana literatura z zakresu turystyki, zarządzania i marketingu. Rozdziały pracy dotyczące historii, środowiska przyrodniczego, atrakcji przyrodniczych i kulturowych oraz zagospodarowania turystycznego oparto na dostępnych materiałach publikowanych w formie książek, folderów i przewodników turystycznych. Część materiałów pochodziła z powiatu limanowskiego, z punktów informacji turystycznej, urzędów gmin na terenie, których leży omawiany powiat, jak i z powszechnie dostępnych stron internetowych.

Opis

Słowa kluczowe

turystyka, region, produkt turystyczny, gospodarka regionu

Cytowanie