Analiza form umiędzynarodowienia na przykładzie producenta opakowań polietylenowych - firmy Wiplast

Ładowanie...
Miniatura

Data

2012-02-29 20:44:23

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Niniejsza praca podejmuje temat dotyczący internacjonalizacji w średnim, nowocześnie zarządzanym przedsiębiorstwie. Przykładem takiej firmy jest Wiplast, będący producentem opakowań polietylenowych. Główną cechą tego przedsiębiorstwa, funkcjonującego z powodzeniem w warunkach wolnego rynku jest sprawność, ekspansywność, podnoszenie jakości świadczonych usług, a przede wszystkim zmierzanie w kierunku rozwoju i osiągania planowanych zysków. Założeniem niniejszej pracy było wskazanie, iż wybór formy internacjonalizacji w określonym przedsiębiorstwie jest procesem niezwykle złożonym, uzależnionym od wielu czynników jak na przykład celów i warunków ekonomicznych czy też zajmowanej pozycji na rynku. Od odpowiedniej decyzji, w tej ważnej kwestii zależy sukces umiędzynarodowienia. Przedsiębiorstwo Wiplast wybrało bardzo dobrą formę internacjonalizacji, ze względu na: - możliwości finansowe, minimalizację nakładów, - brak doświadczenia na rynku międzynarodowym, a co za tym idzie minimalizację ryzyka, - rozproszenie geograficzne odbiorców, co wyklucza inwestycje bezpośrednie, - możliwość redukcji kosztów poprzez minimalne zaangażowanie personalne, - łatwy i tani dostęp do potencjalnych klientów dzięki Internetowi.

Opis

Słowa kluczowe

internacjonalizacja, handel zagraniczny, internacjonalizacja przedsiębiorstw, formy internacjonalizacji

Cytowanie