Wybrane aspekty zarządzania systemem szkolnictwa gminnego w Polsce na przykładzie gminy Podegrodzie

Ładowanie...
Miniatura

Data

2006

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Zarządzanie systemem szkolnictwa gminnego jest niezwykle istotnym zagadnieniem. Jest to też bardzo złożony proces, ponieważ wiąże się z przyszłością młodego pokolenia. To w jaki sposób zostanie ono wykształcone, ma wpływ na przyszłość społeczeństwa i jednostek. Zarządzanie systemem szkolnictwa powinno być efektywne i szczegółowo przemyślane, ponieważ edukacja jest ważną inwestycją społeczną, gospodarczą i polityczną. Wykształcenie i kompetencje ludzi stają się najważniejszymi wartościami współczesnej cywilizacji informacyjnej oraz społeczeństw opartych na wiedzy. Organy prowadzące szkoły, a więc gminy i powiaty, poprzez sieć swoich placówek prowadzą własną politykę oświatową. To na nich spada obowiązek zarządzania systemem szkolnictwa gminnego. Widać jak oświata jest mocno związana z człowiekiem – samorządowcem, który w mniejszym lub większym stopniu doświadcza poczucia, że placówka, za którą jest odpowiedzialny, to szkoła jego dzieci lub jego sąsiadów i powinien zarządzać nią jak własną dziedziną. Celem niniejszej pracy, jest przedstawienie wybranych aspektów zarządzania systemem szkolnictwa gminnego na przykładzie Gminy Podegrodzie. Pokazanie w jaki sposób Gmina zarządza szkołami jej podlegającymi i jakie mogłaby wprowadzić zmiany w organizacji i w systemie prowadzenia szkół.

Opis

Słowa kluczowe

system szkolnictwa gminnego w Polsce, gmina, finansowanie szkolnictwa, baza materialna szkolnictwa w gminie, rozwój szkolnictwa, gmina Podegrodzie, zarządzanie systemem szkolnictwa, edukacja

Cytowanie