Zintegrowany system komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem na przykładzie Fakro Sp. z o.o.

Ładowanie...
Miniatura

Data

2012-03-13 22:43:43

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Sukces każdej firmy, jej konkurencyjność, a w konsekwencji jej przetrwanie na rynku zależy od wielu czynników. Komunikacja w przedsiębiorstwie odgrywa kluczową rolę w procesie zarządzania, a szczególnie w warunkach dynamicznie zachodzących zmian. Jednakże skuteczność i efektywność komunikacji zależy od integracji oraz optymalizacji całego systemu komunikacji w organizacji. Ważne jest przede wszystkim to, aby komunikowanie odbywało się w sposób zintegrowany, zarówno zewnętrznie, jak i wewnętrznie. Tak więc zintegrowana komunikacja marketingowa oznacza prowadzenie działań komunikacyjnych przedsiębiorstwa w sposób spójny i ściśle powiązany ze sobą. Jej zasadą jest wzajemne wspieranie i uzupełnianie się przekazów ukazujących się w różnych mediach i kreowanie jednolitego obrazu firmy i jej produktów wobec klientów. Wynikiem takiego podejścia do komunikacji przedsiębiorstwa jest ciągły rozwój firmy. Część empiryczną pracy oparto na badaniach przedsiębiorstwa FAKRO, który jest producentem okien dachowych i od kilku już lat utrzymuje drugą pozycję udziału w rynku okien dachowych na świecie. W trakcie przeprowadzonych badań poddano analizie system komunikacji wewnętrznej i komunikacji z otoczeniem rynkowym oraz potwierdzono, że system komunikacji marketingowej w przedsiębiorstwie FAKRO jest zintegrowany, a działania prowadzone są w sposób spójny i przemyślany.
The success of any business, its competitiveness, and consequently its survival on the market depends on many factors. Communication in the company plays a key role in the management process, especially in the conditions of dynamic changes. However, the effectiveness and efficiency of communication depends on the integration and optimization of the entire system of communication within the organization. Above all, it is important that communication is undertaken in an integrated way, both externally and internally. Thus, integrated marketing communication means conducting business activities in a coherent way and closely linked with each other. Mutual support and complementing of the messages appearing in various media and creating a single image of the company and its products to customers are the principles of the integrated communication. The company's continuous development is the result of this approach to communication. The empirical part of the study is based on research carried out in FAKRO company, a manufacturer of roof windows that has been on second place in market share of roof windows in the world for a few years now. In the course of the study, the system of internal communication and communication with the market was analysed and the results confirmed that the system of marketing communications in the FAKRO company is integrated, and the activities are conducted in a coherent and sensible way.

Opis

Słowa kluczowe

komunikacja, system, integracja, proces, instrumenty komunikacji, przedsiębiorstwo, communication, integration, process, communication tools, enterprise

Cytowanie