Reklama w procesie wprowadzania nowego produktu na rynek na przykładzie Apple Inc.

Ładowanie...
Miniatura

Data

2012-03-23 12:19:16

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem poniższej pracy było przedstawienie przedsiębiorstwa jakim jest Apple Inc. i ukazanie zależności miedzy reklamą a procesem wprowadzania nowego produktu na przykładzie telefonu iPhone. W pracy zostało omówione teoretycznie, zagadnienie dotyczące produktu, jego definicji, analiz, podziałów, zagadnień dotyczących marki, ceny czy opakowań. W poszczególnych rozdziałach został przedstawiony cykl życia produktów, etapy wprowadzania nowych produktów. W rozdziale pierwszym opisano produkt jako narzędzie marketingu, przedstawiając wszystkie etapy tworzenia produktu, jego cykl życia oraz wprowadzania go na rynek a także jego cenę, markę i opakowanie. Rozdział drugi przedstawia reklamę, z perspektywy życia produktu, koncentrując się na jej koncepcjach, zadaniach, rodzajach, środkach oraz kampaniach. Charakterystyka przedsiębiorstwa Apple Inc., jej rys historyczny, etapy tworzenia produktów oraz marki, charakterystyka działalności oraz analiza SWOT zostały przedstawione w rozdziale trzecim. Rozdział ostatni to szczegółowa analiza produktu i reklamy wprowadzanej linii iPhone’ów przez przedsiębiorstwo Apple. Dzięki omówieniu teoretycznemu we wcześniejszych rozdziałach, scharakteryzowano proces wprowadzania iPhone’a na rynek, jego opakowania, ceny a także rodzaj stosowanych reklam i kryteria ich wyboru.
The purpose of this study was to present the company Apple Inc. and to show the relationship between advertising and new product introduction process on the example of the iPhone. This work has been discussed theoretically, the question about the product, its definition, analysis, divisions, issues relating to brand, price or packaging. Product life cycle, stages of new product introduction, theoretical and practical issues were presented in the chapters below. The first section describes the product as a marketing tool, theoretically providing all phases of product development, life cycle and placing it on the market and its price, brand and packaging. Chapter two presents advertising from the perspective of product life by focusing on the concepts, tasks, types, measures and campaigns, Apple Inc company profile. Its historical background, stages of product development and brand names, characteristics and activities of the SWOT analysis are presented in chapter three. The final chapter is a detailed analysis of the product and the advertising placed on the line against the company Apple iPhone. Thanks to the theoretical discussion in the previous sections characterized the process of introducing the iPhone on the market, its packaging, pricing and the type of ads and criteria used for their selection.

Opis

Słowa kluczowe

Apple Inc., reklama, marka, opakowanie, SWOT, strategia, rodzaje reklam, advertising, brand, packaging, strategy, types of advertising

Cytowanie