Strategie i modele rozwoju małej firmy

Ładowanie...
Miniatura

Data

2012-03-21 11:04:58

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest analiza modeli i strategii rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw oraz określenie strategii rozwoju dla sklepu sportowego „Gol Sport” na lata 2012-2014. Badania empiryczne oparto na danych pierwotnych, pochodzących z wywiadu bezpośredniego częściowo ustrukturyzowanego z właścicielem firmy oraz z obserwacji uczestniczącej. Na podstawie przeprowadzonej analizy strategicznej (metoda SWOT i metoda macierzy BCG) zidentyfikowano strategię rozwoju o charakterze ekspansywnym, z dostępnymi opcjami: rozwój produktu, rozwój rynku, koncentracja lub innowacja. Z analiz wynika, że najbardziej odpowiednią opcją dla firmy będzie koncentracja na produktach zaliczających się do grupy obuwia i sprzętu sportowego na nowosądeckim rynku. Po wdrożeniu opcji koncentracji zaleca się opcję rozwoju produktu z grupy sprzętu piłkarskiego i produktów luksusowych, w skład których wchodzą: atlasy treningowe, orbitki, itp. Firma powinna skoncentrować sprzedaż na takich odbiorcach jak szkoły i kluby sportowe i rozwijać długoterminowe więzi z tymi podmiotami.
The aim of this thesis is an analysis of small and medium-sized companies’ models and strategies and defining the development strategy for the shop “Gol Sport” for the years 2012-2014. An empirical research is based on the primary data, which come from the direct and semi-structured interview with the company’s owner, and from the participant observation. On the basis of the strategic analysis (SWOT method and BCG method), the expansive development strategy was identified with the following options: product development, market development, specialization or innovation. The result of the analyses is that the best option for the company will be specialization focused on products from the footwear and sport equipment group on the Nowy Sącz market. After implementing the specialization option, the product development option in the group of football equipment and luxurious products is recommended. The company should address the customers at sport schools and sport and develop long-term relationships with those entities.

Opis

Słowa kluczowe

małe i średnie przedsiębiorstwa, modele rozwoju, strategia rozwoju, small and medium-sized enterprises, models of development, development strategies

Cytowanie