Marketing w zarządzaniu jednostką terytorialną na przykładzie gminy Łącko
Ładowanie...
Data
2012-02-26 21:16:48
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
W pracy „Marketing w zarządzaniu jednostką terytorialną na przykładzie gminy Łącko” ukazane są główne założenia marketingu terytorialnego i jego wdrażanie na poziomie gminy. Wyszczególniona została promocja, (jako marketingowy instrument oddziaływania na gminę) i subprodukt turystyczny, (jako produkt marketingowy w jednostce terytorialnej). Badania ankietowe przeprowadzono w gminie Łącko - wśród gospodarstw agroturystycznych. Przeprowadzono również wywiad z pracownikiem w Urzędzie Gminy Łącko. Po dokonanych badaniach stwierdzono, że w małym stopniu wykorzystywane są przez władze gminy instrumenty i formy promocji regionu i agroturystyki, przez co przedsiębiorcy nie są do końca zadowoleni z inicjatyw w zakresie promowania turystyki przez władze gminy. Wnioski z pracy są następujące: władze gminy powinny kreować nowy wizerunek gminy poprzez efektywny marketing, a także współpracę z przedsiębiorcami i inwestorami, co przyczynia się do polepszenia infrastruktury turystycznej. Autorka pracy ma na myśli stworzenie w przyszłości większej ilości unowocześnionych obiektów rekreacyjno – sportowych, baz noclegowych oraz obiektów kultury tak, aby agroturystyka mogła nadal rozwijać się na terenie Łącka. W gminie Łącko potrzebna jest przede wszystkim nowoczesna koncepcja zarządzania, której istotnym ogniwem jest marketing terytorialny.
In "Marketing in the management of subdivision on the example of Łącko" are shown the main assumptions of territorial marketing and its implementation at the municipal level. Promotion has been specified (as a marketing tool for community impact) and tourist subprodukt (as a product marketing in a territorial unit). Surveys conducted in the municipality Łącko - among farm tourism. An interview with an employee in the Office of Municipal Łącko. After these studies found that in a small way are used by the municipal authorities the instruments and forms of tourism promotion of the region and thus entrepreneurs are not fully satisfied with the initiatives to promote tourism by the municipality. The conclusions of the work are as follows: the municipal authorities should create a new image of the community through effective marketing, and working with entrepreneurs and investors contributing to the improvement of tourism infrastructure. The author of the work has in mind in the future to create a more updated facilities and recreation - sports, a variety of accommodation, and cultural facilities, so that rural tourism can continue to grow in Łącko. In the municipality of Łącko need above all a modern management concept which is a vital link territorial marketing.
In "Marketing in the management of subdivision on the example of Łącko" are shown the main assumptions of territorial marketing and its implementation at the municipal level. Promotion has been specified (as a marketing tool for community impact) and tourist subprodukt (as a product marketing in a territorial unit). Surveys conducted in the municipality Łącko - among farm tourism. An interview with an employee in the Office of Municipal Łącko. After these studies found that in a small way are used by the municipal authorities the instruments and forms of tourism promotion of the region and thus entrepreneurs are not fully satisfied with the initiatives to promote tourism by the municipality. The conclusions of the work are as follows: the municipal authorities should create a new image of the community through effective marketing, and working with entrepreneurs and investors contributing to the improvement of tourism infrastructure. The author of the work has in mind in the future to create a more updated facilities and recreation - sports, a variety of accommodation, and cultural facilities, so that rural tourism can continue to grow in Łącko. In the municipality of Łącko need above all a modern management concept which is a vital link territorial marketing.
Opis
Słowa kluczowe
marketing terytorialny, promocja, subprodukt turystyczny, gospodarstwa agroturystyczne, przedsiębiorcy, władze gminy, wywiad, ankieta, gmina Łącko