Wpływ działań promocyjnych powiatu tatrzańskiego na podniesienie atrakcyjności regionu

Ładowanie...
Miniatura

Data

2012-02-10 18:35:01

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest zbadanie, czy powiat tatrzański jest miejscem atrakcyjnym turystycznie w zakresie oferty imprez kulturalnych oraz czy działania promocyjne podejmowane w imieniu powiatu tatrzańskiego przez Tatrzańską Agencję Rozwoju, Promocji i Kultury mają wpływ na atrakcyjność i konkurencyjność turystyczną powiatu. W tym celu przeprowadzono badania na terenie miasta Zakopane za pomocą kwestionariusza ankietowego. Badaniom poddano reprezentatywną grupę respondentów, a następnie wspomniane ankiety poddano analizie. Analiza zebranego materiału prowadzi do wniosku, że Zakopane i okolice są dla turystów atrakcyjnym miejscem i wskazuje, że „Tatrzańskie Wici” i „Wielka Majówka Tatrzańska” stały się imprezami sztandarowymi. Zwrócono także uwagę na konieczność zacieśnienia współpracy pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego i innymi podmiotami działającymi na terenie powiatu tatrzańskiego w zakresie wspólnej promocji oraz na przeprowadzanie cyklicznych badań zmierzających do oceny efektywności prowadzonych działań promocyjnych.
Present working out was prepare for the purpose of research if area of Tatra Administrative District is attractive for tourists in respect of offer entertainment, whether is Its promotion take up by Tatra Local Agency of Development, Promotion and Culture in the name of Tatra Administrative District has an influence on tourist attractive and competitive of this area. For this purpose a opinion poll was carry in the area of Zakopane city with using an questionnaire. Research was taken by representative group of respondents and next questionnaires was analyze. Analysis of accumulate data make conclusion that Zakopane city and its area are attractive for tourists and show that “Tatras Tendril” and „The Great Tatra May Party” became standard event. It was notice that there is a necessity of tighten cooperation between other local Governments and subjects which operate on area of Tatra Administrative District to participate in promote and check if promotion is effective enough.

Opis

Słowa kluczowe

turystyka, powiat tatrzański, Tatrzańska Agencja Rozwoju, atrakcyjność regionu, promocja walorów regionu, promocja turystyki

Cytowanie