Abstract:
W obliczu nieustannych przemian rynkowych, ważne jest, aby zdać sobie sprawę, że w dobie silnej konkurencji i globalizacji gospodarczej oferta firm z danej branży jest zbliżona jakościowo i cenowo. W związku z tym coraz częściej klienci dokonują swoich wyborów zakupowych, sugerując się czynnikami emocjonalnymi. Zdobycie lojalności klientów jest dziś jednym z podstawowych sposobów budowania przewagi konkurencyjnej na rynku. Celem niniejszej pracy jest refleksja nad wpływem właściwie prowadzonej polityki marketingowej firmy, a zwłaszcza działań z zakresu budowania zaufania i lojalności wśród partnerów handlowych na rozwój i osiąganie przewagi konkurencyjnej. na przykładzie firmy FAKRO. W pracy omówiono nowoczesne koncepcje zarządzania relacjami z klientami oraz znaczenie, jakie dla rozwoju firmy ma lojalność klientów. Zaprezentowano programy kreujące lojalność klientów jako strategiczne formy promocji sprzedaży oraz przedstawiono sposoby budowania lojalności różnych grup klientów na przykładzie badanej firmy.