Metody wywierania wpływu na uczestników gier hazardowych

Ładowanie...
Miniatura

Data

2006

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Niniejsza praca jest próbą odpowiedzi na pytania o okoliczności i uwarunkowania, pchające ludzi w stronę hazardu (zarówno te wewnętrzne jak i niezależne bezpośrednio od ich woli). Inspiracją do podjęcia tematu były osobiste doświadczenia i obserwacje autora, związane z jego pracą w jednym z amerykańskich kasyn. W pracy przedstawia marketing jako dziedzinę, której głównym zadaniem jest wywieranie wpływu na konsumentów. Omówiono istotę, cele i wyzwania współczesnego marketingu, a także marketingowe narzędzia, metody i konstrukcje, prowadzące do wywarcia wpływu na konsumenta usług, jakim jest klient kasyna. Opisano psychologiczne uwarunkowania podatności ludzi na wpływ. Przybliżono także rolę motywacji i emocji w kontekście uzależnień oraz poruszono aspekty osobowościowe i temperamentalne podatności ludzi na wpływ. Zaprezentowano kwestie etyczne wywierania wpływu i manipulacji, ukazano sposoby postrzegania i oceny ryzyka przez hazardzistów oraz omówiono specyfikę kasyna jako instytucji hazardowej. Na tym tle przybliżone zostały techniki wywierania wpływu na osoby uzależnione od hazardu. W badaniach dokonano analizy wpływu różnych zmiennych osobowościowych na podatność ludzi na uzależnienie od hazardu.

Opis

Słowa kluczowe

psychologia społeczna, marketing, instrumenty marketingowe, psychologiczne mechanizmy uzależnień, portret psychologiczny hazardzisty

Cytowanie