Dynamika kampanii wyborczych w polskich wyborach prezydenckich w latach 1990 - 2005

Brak miniatury

Data

2006

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Inspiracją do napisania niniejszej pracy była krótka analiza dynamiki preferencji wyborczych w pierwszych wolnych wyborach prezydenckich po upadku realnego socjalizmu w Polsce. W swojej pracy autorka po kolei badała każdą prezydencką kampanię wyborczą. Stworzyła kalendaria kandydatów, które opisywała wraz z wynikami badań opinii publicznej dwóch ośrodków badawczych CBOS i OBOP. W celu dokładnego zbadania działań kandydatów „dzień po dniu” oraz ich sztabów autorka musiała posiadać szczegółowe informacje na temat kalendarza każdego z pretendentów. Z uzyskanych informacji tworzyła „szkielety” spotkań kandydatów z sympatykami, w których również umieszczała najważniejsze wydarzenia, jakie miały miejsce podczas prowadzonej kampanii. Aby zobrazować kampanie poszczególnych kandydatów intuicyjnie wybierała najistotniejsze wydarzenia i umieszczała na dołączonych do pracy wykresach. Badanie to miało na celu uzyskanie odpowiedzi na pytanie - Jaka jest dynamika kampanii prezydenckich w Polsce oraz jak dynamika kampanii wyborczej wpływa na wybory? W pracy autorka stara się również zwrócić uwagę na znaczenie marketingu politycznego oraz jego wpływ na przebieg kampanii wyborczej.

Opis

Słowa kluczowe

politologia, polityka, kampania prezydencka, marketing polityczny, dynamika kampanii kandydatów

Cytowanie