Wykorzystanie modelu kompetencyjnego do zarządzania zasobami ludzkimi w firmie Trans-Południe Sp. z o.o.

Brak miniatury

Data

2006

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem niniejszej pracy jest zaprojektowanie modelu kompetencji dla firmy Trans-Południe Sp. z o.o., stanowiącego podstawę zarządzania kompetencjami w organizacji, który dzięki wdrożeniu udoskonali system zarządzania zasobami ludzkimi w poszczególnych jego obszarach. W pracy przybliżono problematykę zarządzania zasobami ludzkimi, wskazując jego cele i funkcje oraz obszary wykorzystania. Pokazano miejsce zarządzania kompetencjami w zarządzaniu zasobami ludzkimi, wskazano różne podejścia do definiowania kompetencji oraz zaprezentowano procedurę budowy modelu kompetencyjnego. Przedstawiono charakterystykę obiektu badawczego – firmy Trans-Południe Sp. z o.o. oraz praktyczne zastosowanie procedury służącej budowie modelu kompetencyjnego dla firmy Trans-Południe Sp. z o.o. Zdefiniowano kompetencje oddające charakter pracy na poszczególnych stanowiskach w firmie. Definiowanie kompetencji poprzedziła analiza zasobów ludzkich, która dostarczyła informacji o specyfice pracy na danym stanowisku w firmie. Uwieńczeniem pracy jest wskazanie obszarów zarządzania zasobami ludzkimi, w których zaprojektowany model może zostać wykorzystany.

Opis

Słowa kluczowe

zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzanie kompetencjami, model kompetencyjny, profile kompetencyjne, zarządzanie

Cytowanie