Elektroniczne kanały dystrybucji usług bankowych a konkurencyjność banku na przykładzie ING Bank Śląski

Ładowanie...
Miniatura

Data

2011-12-14 18:43:25

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Rozwój nowych technologii komunikacyjnych i informacyjnych przyczynił się do zmian w niemal każdej sferze funkcjonowania ludzi i organizacji. Banki inwestując w nową technologię zrobiły krok w elektroniczną przyszłość bankowości. Celem pracy jest pokazanie, iż strategiczne podejście do rozwoju nowych kanałów dystrybucji bankowej jest sposobem na zdobycie przewagi konkurencyjnej i uzyskanie pozycji lidera. W pracy opisano teoretyczne aspekty nowoczesnych kanałów dystrybucji, przedstawiono strukturę i strategię ING Bank Śląski oraz dokonano analizy osiągnięć banku w kontekście pozycji jaką zajmuje w rankingach. Wykorzystując nowoczesne technologie do dystrybucji usług bankowych ING Bank Śląski pracuje nad ciągłą harmonizacją wiedzy na temat potrzeb klienta, z atrakcyjną ofertą i sposobem jej dystrybucji. ING Bank Śląski wyróżnia się od konkurencji dużą spójnością świadczenia usług. Rozbudowana sieć bankomatowa zapewnia klientowi lepszy dostęp do środków pieniężnych, karty płatnicze umożliwiają płatność na całym świecie w punktach oznaczonych logo VISA, bank sprawuje również, kontrole nad bezpieczeństwem dokonywanych transakcji oraz prowadzi intensywną kampanię reklamową.

Opis

Słowa kluczowe

bankowość elektroniczna, usługi bankowe, konkurencyjność, kanały dystrybucji

Cytowanie