Zmiany w modelu konsumpcji turystycznej w Polsce w ostatniej dekadzie

Ładowanie...
Miniatura

Data

2006

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem niniejszej pracy jest analiza zmian, jakie nastąpiły w ostatnich latach w postawie Polaków względem wyjazdów turystycznych, zarówno krajowych jak i zagranicznych, oraz zbadanie motywów, jakimi kierują się Polacy podczas wyboru wakacji. W pracy przedstawiono ogólny zarys rynku usług turystycznych, ze szczególnym naciskiem na określenie uczestników rynku usług turystycznych oraz mechanizmów i czynników, jakie na nim występują. Na podstawie badań przeprowadzonych przez Polską Izbę Turystyki sprecyzowano, jaka grupa społeczna jeździ teraz na wakacje, dokąd i w jakim celu się wybieramy, jaki jest najbardziej popularny środek transportu, oraz ile za to jesteśmy w stanie zapłacić. Zweryfikowano oraz uzupełniono wcześniejsze badania, a także dokonano analizy motywów, jakimi kierują się Polacy podczas wyboru urlopu.

Opis

Słowa kluczowe

turystyka, gospodarka wolnorynkowa, rynek usług turystycznych, model konsumpcji turystycznej, popyt turystyczny

Cytowanie