Nowoczesne kanały dystrybucji szansą na wzrost sprzedaży w Firmie Twardowski

Ładowanie...
Miniatura

Data

2011-12-14 20:34:32

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem niniejszej pracy dyplomowej było zbadanie czy wykorzystanie dystrybucji w Internecie w istotny sposób wpływa na konkurencyjność firmy. Do zbadania wyżej wymienionego tematu zastosowałem analizę oraz badanie marketingowe w formie ankiety. W rozdziale pierwszym przedstawiłem pojęcia związane ze znaczeniem i funkcjami dystrybucji w działalności firmy. Zawiera on charakterystykę opisującą rodzaje kanałów dystrybucji, a także prezentuje dystrybucję, jako jeden z elementów zarządzania marketingiem firmy. W rozdziale drugim poświęconym nowoczesnym kanałom dystrybucji oraz rynkowi commerce omówiłem czynniki, które decydują o ich rozwoju. Wyjaśniłem pojęcia związane z e-biznesem oraz rynkiem e-commerce. Skupiłem się na elementach e-biznesu oraz ich wpływie na rozwój nowoczesnej dystrybucji w Internecie. Analiza poszczególnych kanałów dystrybucji internetowej pozwoliła mi na prezentację sposobów wykorzystania Internetu w działalności firm. Ta część mojej pracy uwidacznia silne i słabe strony nowoczesnych kanałów marketingowych oraz bariery, które ograniczają rozwój tej formy dystrybucji. Jest ona także poświęcona narzędziom e-biznesu usprawniającym relacje w kontaktach z klientami, budującym wizerunek w zewnętrznym otoczeniu firmy oraz marketingowi w Internecie. W końcowej części rozdziału dokonałem porównania nowoczesnej dystrybucji z tradycyjnym jej odpowiednikiem. Rozdział trzeci przedstawia historię, zakres działalności oraz wykorzystanie internetowych kanałów dystrybucji w firmie Twardowski. Drugą część tego rozdziału poświęciłem na badanie marketingowe w formie ankiety i analizę wyników związaną z wykorzystaniem nowoczesnych kanałów marketingowych w Polsce. Rozdział czwarty to własne przemyślenia i wnioski na temat wykorzystania internetowych kanałów dystrybucji.
The goal of presented thesis was to investigate influence of Internet distribution on the company’s competetiveness. For the research purposes I have used an analysis and marketing research with a questionnaire. Chapter 1 presents definitions of various terms related to distribution functions in a company activities. It includes a characteristics of different distribution channels and distribution as a an element of marketing management. Chapter 2 focuses on modern distribution channels and e-commerce. I have put special attention to e-business elements and their influence on modern distribution in Internet. The analysis of various channels allowed for presentation ways of using Internet in companies. This part presents strengths and weaknesses on modern marketing channels and barriers that limit this kind of distribution. It is also devoted to e-business tools improving relationships with clients and building an image in the external environment. The last part of the chapter I have compared modern distribution with its traditional approach. Chapter 3 presents history, scope and ways of using Internet distribution channels in the Twardowski Company. The second part of the chapter presents results from questionnaire aimed at analysis of using modern marketing channels in Poland. Chapter 4 includes my own conclusions on the topic of using Internet distribution channels.

Opis

Słowa kluczowe

kanały dystrybucji, marketing internetowy, e-commerce, e-biznes, internet, narzędzia e-biznesu, distribution channels, internet marketing, e-business, e-business tools

Cytowanie