Ocena działań marketingowych sektora małych i średnich przedsiębiorstw na przykładzie firmy "Nomico"

Ładowanie...
Miniatura

Data

2006

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Rozwój gospodarczy oraz towarzysząca temu narastająca konkurencja sprawiają że o powodzeniu firmy na rynku w coraz większym stopniu decyduje marketing. Jest on pomocny nie tylko w przypadku dużych przedsiębiorstw, ale wszystkich podmiotów działających na rynku. Świadomość różnych procesów marketingowych i umiejętne ich wykorzystanie przez sektor MŚP pozwoli uniknąć wielu błędów wynikających z nieodpowiedniej strategii czy braku promocji. Celem niniejszej pracy jest pokazanie, iż efektywne wykorzystanie wszystkich instrumentów marketingu mix w sektorze MŚP gwarantuje nie tylko przetrwanie, ale przede wszystkim rozwój i silną pozycję na rynku. W pracy opisano zagadnienia związane z określeniem definicji małej firmy, ich rodzajami i modelami, charakterystykę form prawnych oraz znaczenie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce . Przedstawiono informacje dotyczące marketingu i zasady postępowania, a także metody badania rynku i gromadzenia niezbędnych informacji o nim. Zaprezentowano również charakterystykę kompozycji elementów marketingu-mix, oraz istotne elementy różnicujące marketing w sektorze MŚP. Przedstawiono opis badanego przedsiębiorstwa produkcyjno-usługowego, charakterystykę jego działalności, rynku i konkurencji, oraz informacje dotyczące kanałów dystrybucji jak i komponentów promocyjnych stosowanych w firmie. Dokonano analizy otoczenia przedsiębiorstwa, a także oceny działań marketingowych firmy w zakresie strategii produktu, ceny, promocji i dystrybucji.

Opis

Słowa kluczowe

MŚP, wzrost gospodarczy, marketing, instrumenty marketingowe, analiza marketingowa

Cytowanie