Abstract:
Praca przedstawia rozważania dotyczące dostępu do informacji publicznej
przez obywateli, wdrażania oraz samej informatyzacji jednostek administracji publicznej. W
pracy zwrócono uwagę na fakt, iż nowoczesna organizacja w dobie
wszechobecnych rozwiązań telekomunikacyjnych oraz teleinformatycznych chcąc wychodzić
na przeciw oczekiwaniom odbiorców usług administracyjnych czyli obywatelom, jak
najszybciej musi przejść przez ten trudny proces przekształcenia się.
Celem głównym pracy jest przedstawienie procesu dostępu do informacji publicznej
w jednostkach administracji publicznej przy pomocy elektronicznych rozwiązań oraz jego
wpływu na ewentualne zmiany w sprawność działania administracji, poprawę obsługi petenta.
Opisując proces informatyzacji administracji publicznej, oprócz samego przebiegu
tego procesu, uwagę należy zwrócić na takie aspekty jak zwiększenie zadowolenia petenta
korzystającego z usług administracji, łatwiejszy dostęp do informacji publicznych,
efektywność wydawania środków publicznych, zapewnienie wysokiej jakości
świadczonych usług.