Abstract:
Coraz więcej pracodawców zdaje sobie sprawę z bezcenności dobrego personelu. Jednak większość z nich również wie o tym, że aby taki personel posiadać, to należy stworzyć warunki odpowiednie do tego, aby pracownicy częściej wkładali więcej wysiłku w pracę, aby byli bardziej wydajni. Dlatego do rozwoju pracowników niezbędne są szkolenia i kształcenie ich umiejętności.
Proces kształcenia i rozwoju pracowników postrzega się jako ważną inwestycję oraz jako narzędzie do poprawy bieżącej efektywności i kształtowania potencjału strategicznego.
Szkolenia odgrywają dużą rolę w rozwijaniu kompetencji pracownika, ponieważ przynoszą określone korzyści takie jak: zdobywanie nowych kwalifikacji, lepsze perspektywy na przyszłość, bogatsze kontakty międzyludzkie, możliwość pogłębienia wiary w siebie, poczucia własnej wartości. Dla przedsiębiorców realizujących politykę kapitału ludzkiego kształcenie i rozwój personelu stanowią podstawę rozwoju przedsiębiorstwa. Mimo, że często szkolenia są kosztowne, to jednak stanowią inwestycję w przyszłość, tak samo jak zatrudnianie i poszukiwanie odpowiedniej wyszkolonej kadry. Celem niniejszej pracy jest próba oceny efektywności wybranych szkoleń prowadzonych w firmie DAKO.