Rozwój małej firmy w oparciu o związki kooperacyjne na przykładzie firmy "Bruno"

Ładowanie...
Miniatura

Data

2006

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Kooperacja jest słowem o rodowodzie łacińskim i oznacza współpracę a w szerszym znaczeniu działanie wielopodmiotowe, w którym każdy z uczestników liczy się z czynami innych. Porozumienia między firmami w zakresie różnych dziedzin działalności stały się szansą obrony przed takimi zjawiskami jak np.: szybkie tempo zmian technologicznych i ich starzenia się, wzrastająca złożoność wielu produktów i różnorodność procesów niezbędnych do ich wyprodukowania czy też często zmieniająca się polityka rządu. Głównym motywem napędzającym współpracę są jednak przede wszystkim interesy i cel jakim jest chęć uzyskania dominującej pozycji konkurencyjnej. O tym jak ważne są relacje przedsiębiorstwa z otoczeniem i jak wiele jest możliwości osiągania korzyści z dobrego współdziałania z jego różnymi elementami świadczy chociażby wielość podręczników poruszających kwestie partnerstwa w biznesie. Celem niniejszej pracy jest zaprezentowanie w jaki sposób kooperacja pomaga rozwijać się małej firmie. Autorka stara się udowodnić, że poprzez podejmowanie różnych form kooperacyjnych małe przedsiębiorstwo potrafi w bardzo krótkim czasie uzyskać stabilność ekonomiczną, rozpoznawalną i cenioną markę a zasięgiem działalności objąć nawet kilka krajów.

Opis

Słowa kluczowe

sektor MŚP, korporacja, podmioty gospodarcze, firma "Bruno"

Cytowanie