Abstract:
Wobec sektora małych i średnich firm w wielu krajach prowadzi się politykę ekonomiczną w wyniku, której MSP korzystają z różnych przywilejów i preferencji. Mimo to rozpoczęcie działalności gospodarczej na własny rachunek wymaga znacznej odwagi i determinacji. Mało jest takich osób, które decydując się na ten krok rozważają wszelkie konsekwencje i okoliczności, jakie wiążą się z wejściem do biznesu. Przede wszystkim rzadko uświadamiają sobie, iż dokonują nie tylko ważnego wyboru dalszej drogi życia, ale i podejmują niezwykle ważne wyzwanie bezpośredniego uczestnictwa w procesach gospodarczych, dotychczas dla nich być może obserwowanych właściwie z boku, z pozycji konsumenta lub pracownika. Przeciętny przedsiębiorca, a tym bardziej osoba zamierzająca podjąć samodzielną działalność gospodarczą, niechętnie na ogół przystępuje do sporządzenia jakiegoś planu. Zwykle uważa, iż jest to jeszcze jedna formalność, zbędną czynność, zabierająca czas i odciągająca od zajęć merytorycznych. Przygotowanie planu działania własnej firmy jest właśnie dlatego tak istotne, gdyż wymusza uporządkowanie wszystkich aktualnych informacji i faktów, oraz spodziewanego ich ukształtowania się w nadchodzącym czasie. Celem pracy jest zaprezentowanie kluczowej funkcji pełnionej przez biznesplan w tworzeniu firmy jaką jest przedszkole niepubliczne „Stokrotka”. Ma ona wymiar zarówno wewnętrzny jak zewnętrzny.