Kształtowanie pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa w sferze marketingu na przykładzie przedsiębiorstw "Ewa-collection" i "Sofija"

Ładowanie...
Miniatura

Data

2011-10-21 16:09:04

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest analiza pozycji konkurencyjnej wybranych przedsiębiorstw, pokazanie ich słabych oraz silnych stron, a następnie zaproponowanie odpowiednich działań, których celem jest poprawa ich pozycji konkurencyjnej na rynku. Autor chce pokazać jak marketing wpływa na przewagę konkurencyjną badanych firm oraz czy firmy dobrze ją budują. Niniejsza praca składa się z czterech rozdziałów, pierwsze dwa mają charakter teoretyczny, natomiast dwa kolejne empiryczny. Rozdział pierwszy, odpowiada na pytania czym jest przewaga konkurencyjna oraz jak ją oceniać. Ponadto porusza problematykę budowania przewagi konkurencyjnej przez przedsiębiorstwa w świetle 22 niezmiennych praw marketingu. Rozdział drugi, przedstawia narzędzia marketingowe, za pomocą których przedsiębiorstwa mogą budować swoją przewagę konkurencyjną. Opisane narzędzia są elementami marketingu-mix, który składa się z produktu, ceny, dystrybucji, promocji. Ponadto jest to opis rozszerzonego marketingu-mix, który porusza problematykę personelu przedsiębiorstwa, zarządzania procesami i świadectwami materialnymi. Rozdział trzeci zawiera ogólny opis przedsiębiorstwa Ewa Collection oraz Sofija. Opisano: powstanie i rozwój przedsiębiorstw, zakres ich oferty, polityka cenowo dystrybucyjna, oraz stosowane narzędzia i formy promocji. Rozdział czwarty jest rozdziałem mającym na celu pokazanie obecnej pozycji konkurencyjnej badanych przedsiębiorstw, ocenę działań w zakresie budowania ich pozycji konkurencyjnej oraz propozycji autora, jak dane przedsiębiorstwa powinny budować przewagę konkurencyjną w przyszłości. Do napisania pracy wykorzystano literaturę z zakresu marketingu, zarządzania oraz sporządzono opis przedsiębiorstw Ewa Collection i Sofija na postawie materiałów zgromadzonych w tych firmach.

Opis

Słowa kluczowe

konkurencyjność przedsiębiorstwa, budowanie konkurencyjności, marketing, marketing-mix

Cytowanie