Zarządzanie marką Coca-Cola

Ładowanie...
Miniatura

Data

2011-10-17 13:18:05

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Zarządzanie to proces planowania, organizowania, przewodzenia, kontrolowania oraz świadomego i ciągłego kształtowania organizacji. Jest to wykorzystywanie wszystkich dostępnych zasobów organizacji do osiągnięcia celów. Dzięki odpowiedniemu zarządzaniu, firmy osiągają wysokie zyski oraz przewagę konkurencyjną, a marki stają się ich najtrwalszym zasobem. Problemem badawczym niniejszej pracy było znalezienie odpowiedzi na następujące pytania: - w jaki sposób firma Coca-Cola jest postrzegana? - czy logo firmy zostało dobrze wykreowane? - czy ankietowani znają asortyment firmy i jak go oceniają? - czy działania marketingowe firmy są znane i w jaki sposób są postrzegane? - w jakim stopniu i czym firma wyróżnia się wśród konkurencji? Określenie szczegółowych celów umożliwiło odpowiedź na główny problem badawczy, a mianowicie: w jakim stopniu ankietowani znają markę i w jaki sposób ją postrzegają. Na podstawie wyników przeprowadzonego badania można stwierdzić, że potencjalni nabywcy są świadomi istnienia marki na rynku i prawidłowo ją kojarzą. Firma The Coca-Cola Company stworzyła silny image swojej marki poprzez odpowiednie zarządzanie. Potrafi wyróżnić się, jest marką dojrzałą z bagażem doświadczeń, która jest natychmiast rozpoznawalna przez swoje logo.
Management is the process of planning, organizing, conducting, controlling and conscious and ongoing development of the organization. It is the use of all available resources of the organization to achieve goals. With proper management, companies achieve high profits and competitive advantages and brand are becoming their most enduring asset. Research problem of this study was to find answers to the following questions: How Coca-Cola company is perceived? Has the company logo been well created? Do respondents know the range of the company and how do they evaluate it? Whether the company’s marketing activities are known and how they are perceived? How does the company stands out among the competition? The term of specific goals allowed reply to the main research problem: how do the respondents know the brand and how do they perceive it? Based on the results of the study we can see that potential buyers are aware the existence of the brand in the market and they are associated it correctly. Coca-Cola company has created a strong image of its brand through appropriate management. This company is able to distinguish. It is mature and full of experience which is immediately recognized by their logo.

Opis

Słowa kluczowe

marka, zarządzanie, strategia, promocja, lojalność, produkt, brand, management, strategy, promotion, loyalty, product, Coca-Cola

Cytowanie