Firma "Baz-Pal" jest firmą, która powstała w 1989 roku. "Baz-Pal" znajduje się w województwie małopolskim. Została założona przez Józefa Libra i na początku była tylko jedna kilkuosobowa brygada remontowa, która zajmowała się remontami stacji paliw. Obecnie firma posiada kilka brygad remontowo-budowlanych, które zajmują się renowacją oraz budową stacji paliw. Celem badań było sprawdzenie w firmie "Baz-Pal" luki wiedzy czyli jakiej wiedzy brakuje w przedsiębiorstwie. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą ankiety, która została podzielona na dwie części wśród losowo wybranych pracowników firmy "Baz-Pal" z różnych działów firmy. Pierwszym krokiem w badaniu było sprawdzenie jaką wiedzę przedsiębiorstwo posiada obecnie. W tej części badania dowiedzieliśmy się, iż wiedza, która jest obecnie w firmie, jest wykorzystywana w codziennej pracy. Co więcej wiedzę tę pozyskują za pomocą internetu lub też ze szkoleń, na które uczęszczają. Kolejnym krokiem w badaniach było sprawdzenie jakiej wiedzy brakuje w przedsiębiorstwie. W tej części można było zobaczyć jaka jest różnica w wiedzy na poszczególnych działach. Np. w dziale księgowości występowała większa luka wiedzy niż np. w dziale sprzedaży. Jednym z głównych przyczyn tej różnicy jest ilość obowiązków jakie te osoby mają oraz istotność informacji. W badaniu uwaga została skupiona na wyeliminowaniu lub zmniejszeniu luki wiedzy, aby w dłuższym okresie nie wystąpiły braki w komunikacji między poszczególnymi działami. Jednym z zaproponowanych rozwiązań aby poprawić komunikację w firmie i zintegrować pracowników jest organizacja imprez firmowych, na których pracownicy z różnych działów spotkaliby się w jednym miejscu. Zaproponowane rozwiązania w pracy powinny w krótkim czasie zmniejszyć lukę wiedzy, a w długim czasie nawet ją zlikwidować.
The company "BAZ-PAL" is a company which was founded in 1989. "BAZ-PAL" is located in the province of Malopolska. It was founded by Joseph Libra, at the beginning there was only one team of repair-man squad that dealt with the repair stations. The company currently has several renovation and construction teams involved in the renovation and construction of fuel stations. The study was aimed at checking the "BAZ-PAL" gaps of knowledge which they lack expertise in the enterprise. The survey was conducted by questionnaire which was divided into two parts, among randomly selected employees "BAZ-PAL" from various departments. The first step in the study was to determine what knowledge the company has now. In this part of the study we learned that knowledge which is now the company is used in everyday work. Moreover acquire this knowledge via the Internet or from training attended. The next step in the study was to examine how lack of knowledge in the enterprise. In this section you could see the difference in the various branches of knowledge. For example, in the accounting department in major flaw in such knowledge than the sales department. One of the main reasons for this difference is the amount of responsibility that these people have and the importance of information. In this study attention was bought in eliminating or reducing the knowledge gap to the longer term, there were no gaps in communication between different departments. One of the solutions proposed to improve communication within the company and integrate employees is an organization of corporate events at which employees of various departments to be met in one place. The proposed solution should work in a short time to reduce the knowledge gap in a long time even abolish it.