Projekt wykorzystania Internetu w systemie komunikacji przedsiębiorstwa „Northstar” Sp. z o.o. w Brzesku

Brak miniatury

Data

2005

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Dynamika przeobrażeń współczesnego świata, zaostrzenia walki konkurencyjnej sprawiają, iż przedsiębiorstwa muszą zastąpić dotychczasową „strategię promocji” kształtowaną poprzez jednokierunkowe oddziaływanie, komunikacją marketingową, która jest procesem interakcji, dialogiem pomiędzy firmą a rynkiem. Każda firma, aby zaistnieć i trwać z powodzeniem na zmieniającym się rynku, musi się z tym rynkiem komunikować. Celem komunikacji jest przede wszystkim zapewnienie i pobudzenie popytu na produkty danego przedsiębiorstwa. System komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem jest procesem ciągłym, który zasadniczo wpływa na wizerunek firmy, pozytywny wizerunek wzmacnia skuteczność wszelkich przekazów komunikacyjnych firmy, negatywny ogranicza ją. Istotną role w komunikacji odgrywają ciągłe analizy skuteczności przekazów i metod komunikowania się z klientem, konsumentem i całą społecznością, aby na tej podstawie doskonalić przekazy, treści i metody. Działania promocyjne, firmy realizują poprzez komunikację, zmierzająca do wywołania zamierzonych działań i reakcji ze strony kupujących. /właśnie poprzez promocję przedsiębiorstwo powinno zapewnić sobie obecność na rynku, jednak warunkiem sukcesu jest nieustanna komunikacja z rynkiem. Pojawiły się nowe możliwości komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem wykorzystujące najnowsze osiągnięcia techniki i informatyki. Obok reklamy w prasie, radiu czy telewizji pojawił się sposób docierania do docelowych odbiorców za pośrednictwem Internetu – sieci komputerów łączących ludzi z całego świata. Rosnąca każdego dnia liczba użytkowników Internetu przemawia nad koniecznością zmiany prowadzonej działalności i rozszerzenie jej o przyszłościowy w zakresie komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem Internet. Celem pracy w pierwszej części jest przedstawienie założeń teoretycznych dotyczących komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem na podstawie informacji zwartych w literaturze fachowej oraz przedstawienie Internetu, jako środka komunikacji umożliwiającego przeprowadzenie wszelkich działań marketingowych, które w coraz większym stopniu wpływają na kształtowanie się nowoczesnego wizerunku firmy.

Opis

Słowa kluczowe

promocja, system komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, komunikacja marketingowa, Internet w komunikacji, modele biznesowe komunikacji marketingowej on-line, narzędzia w komunikacji on-line, firma „NORTHSTAR” Sp. z o.o. w Brzesku, publicity, public relations

Cytowanie