Wpływ osobowości na podatności na reklamę w opinii studentów Wyższej Szkoły Biznesu - National-Louis University w Nowym Sączu

Ładowanie...
Miniatura

Data

2011-09-30 16:49:31

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Poniższa praca magisterska pokazuje wpływ osobowości na podatności na reklamę w opinii studentów WSB-NLU w Nowym Sączu. Badania zostały przeprowadzone anonimowo na grupie 60 badanych, którymi byli studenci WSB-NLU w Nowym Sączu. W tym celu została stworzona ankieta 12 pytań oraz został wykorzystany kwestionariusz pomiaru osobowości EPQ-R Hansa Eysencka. Dwie z trzech sformułowanych przeze mnie hipotez potwierdziły się. Po przeprowadzonych badaniach zaobserwowałam istotną różnicę w odbiorze reklamy przez osoby o odmiennych typach osobowości, badani o typie osobowości introwertywnej bardziej ulegają wpływom reklamowym, interesuje ich w przekazie reklamowym obraz i treść. Ekstrawertycy zwracają bardziej uwagę na emocje i wewnętrzne przeżywanie.
This master’s thesis shows the influence of personality to susceptibility to advertising in the opinion of students of WSB-NLU in Nowy Sacz. The study was conducted anonymously on a group of 60 subjects, who are students of WSB-NLU in Nowy Sacz. For this purpose a survey was developed 12 questions and was used a questionnaire measuring EPQ-R personality of Hans Eysenck. Two of the three hypotheses formulated by me were confirmed. After studies I have observed, a significant difference in perception advertising by persons with different personality types, the respondents about the type of personality introversion more are influenced by advertising their interest in the transmission of video and advertising content. Extroverts draw more attention to the emotions and inner experience.

Opis

Słowa kluczowe

osobowość, reklama, psychologia reklamy

Cytowanie