Zastosowanie wybranych metod portfelowych do analizy sytuacji sklepu internetowego Replikator.pl

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Czarnecki, Piotr
dc.contributor.author Beściak, Paweł
dc.date.accessioned 2014-02-19T07:06:34Z
dc.date.available 2014-02-19T07:06:34Z
dc.date.issued 2011-10-03 21:05:30
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5991
dc.description.abstract Ciekawym narzędziem zarządzania, którego działanie praktyczne zostanie przedstawione w niniejszej pracy są metody portfelowe. Na potrzeby analizy został wybrany sklep Replikator.pl oferujący sprzedaż za pośrednictwem Internetu. Asortyment tego sklepu obejmuje gry, akcesoria i elementy kolekcjonerskie. Praca powinna wykazać czy dotychczas stosowana strategia firmy była poprawna. Poszukiwane będą także odpowiedzi na pytania o obecną sytuację portfela produktów, które posiada firma, jaką pozycję kosztową zajmują poszczególne pozycje w jej portfelu oraz które SBU jest najsilniejsze lub najlepiej rokuje. Pojawią się również informacje dotyczące praktycznego wykorzystania metod analiz portfelowych BCG i GE a także, zostanie sprawdzone czy w przypadku analizowanej firmy wyniki obu analiz będą się wzajemnie uzupełniać, czy wykluczać. Postaram się odpowiedzieć na pytanie, czy na podstawie wyników analizy, można wyznaczyć strategie dla poszczególnych SBU i jakie mogą to być strategie oraz czy zastosowanie strategii segmentacji SBU było by skutecznym rozwiązaniem w stosunku do jednej z grup produktowych firmy. Rozdział pierwszy jest wprowadzeniem do tematu, teorii oraz zasad zarządzania strategicznego, skupia się na strategiach, ich rodzajach oraz etapach formułowania. Drugi rozdział rozszerza tematykę metod analiz portfelowych. W rozdziale trzecim przybliżona została charakterystyka badanej firmy, jej konkurencji oraz obecnego lidera rynku. Czwarty rozdział przedstawia praktyczne zastosowanie metod BCG i GE na przykładzie sklepu internetowego Replikator.pl. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject zarządzanie przedsiębiorstwem pl
dc.subject strategia pl
dc.subject analiza portfelowa pl
dc.subject sklep internetowy pl
dc.subject macierz BCG (Boston Consulting Group) pl
dc.subject pozycja strategiczna pl
dc.title Zastosowanie wybranych metod portfelowych do analizy sytuacji sklepu internetowego Replikator.pl pl
dc.title.alternative Portfolio methods in analysis of online store Replikator.pl pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-02-18T10:57:14Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info