Zmiana strategii oraz oferty produktowej banków spółdzielczych na przykładzie Łąckiego Banku Spółdzielczego

Ładowanie...
Miniatura

Data

2011-09-28 13:43:29

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem badania było pokazanie czy Łącki Bank Spółdzielczy skorzystał i zmienił swoją strategię działania i czy dostosował ofertę produktową do klientów różnego rynku nie tylko rolników. Do badań posłużono się dokumentami wewnętrznymi oraz informacjami, jak również bilansem Łąckiego Banku Spółdzielczego. Produkty bankowe ŁBS skierowane są do klientów detalicznych, firm, wspólnot oraz stowarzyszeń, jak również dla rolników. Łącki Bank Spółdzielczy zwiększył swój obszar działania o teren Nowy Sącz i okolice oraz Tarnów i okolice. Jest bankiem bardzo szybko i dynamicznie rozwijającym się. W pierwszym rozdziale zaprezentowano pojęcie bankowości, czynności jakie wykonuje. Został także omówiony sektor bankowy oraz jego struktura organizacyjna. Zadania oraz funkcje Banku Centralnego oraz banków komercyjnych. W kolejnym rozdziale pracy przedstawiona została krótka historia rozwoju Banków Spółdzielczych w Polsce. Szczególnie koncentruje się na istocie i funkcjach banku spółdzielczego. Określa jego zakres działania oraz szereg zmian jakie musiał spełnić aby dostosować się do rynku. Rozdział trzeci poświęcony jest bankowości spółdzielczej w wybranych krajach Europy. Do analizy wybrane zostały banki spółdzielcze we Francji, Austrii oraz Holandii. Rozdział ostatni zawiera opis historii Łąckiego Banku Spółdzielczego. Opisana została także struktura organizacyjna, skład zarządu oraz funkcje jakie pełnią poszczególne piony zarządzające. Zawiera szczegółowy opis rozwoju oferty produktowej, analizę wybranych produktów bankowych oraz podsumowanie.

Opis

Słowa kluczowe

system bankowy, Polska, Europa, banki spółdzielcze

Cytowanie