Wpływ inteligencji emocjonalnej na powodzenie zawodowe pracownika

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Radacki, Artur
dc.contributor.author Nowak, Anna
dc.date.accessioned 2014-02-19T12:11:04Z
dc.date.available 2014-02-19T12:11:04Z
dc.date.issued 2011-09-30 22:28:17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6015
dc.description.abstract Przedmiotem rozważań w pracy jest udowodnienie, że inteligencja emocjonalna ma istotne znaczenie w życiu zawodowym ludzi zajmujących się sprzedażą. Badaniem zostali objęci handlowcy oferujący produkty skierowane dla instytucji, zakładów pracy, oferujących towary, które wymagają od pracownika dużego zaangażowania w zareklamowanie i przekonanie potencjalnych klientów. Oferowane bowiem przez nich artykuły nie należą do produktów konsumenckich reklamowanych przez różnego rodzaju media. Aby oferta znalazła zainteresowanie u potencjalnego odbiorcy, przedstawiciel musi doskonale znać parametry techniczne oferowanych towarów i posiadać doskonałe umiejętności negocjacyjne aby osiągnąć sukces w wykonywanej przez siebie pracy. Celem badania jest udowodnienie, że posiadanie odpowiedniego poziomu inteligencji emocjonalnej pomaga w osiągnięciu sukcesu zawodowego. Aby to założenie mogło zostać potwierdzone sprawdzę czy przedstawiciele znają swoje emocje i potrafią nad nimi zapanować, jaka jest ich samoocena, czy potrafią się motywować i wyznaczać sobie cele i wreszcie czy udaje im się te cele realizować osiągając w ten sposób sukces. Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. Warstwa teoretyczna obejmuje pierwszy i drugi rozdział. Opracowana została na podstawie studiów literatury z zakresu problematyki inteligencji, inteligencji emocjonalnej oraz handlu. W rozdziale trzecim został przygotowany kwestionariusz ankiety, będący podstawą do zebrania niezbędnych danych. Przeprowadzone badania pokazały, że to co zawarte zostało w teorii – potwierdziły wyniki ankiety. Poddana badaniom grupa handlowców wykazała się wysokim w większości i średnim poziomem inteligencji emocjonalnej. Ankietowani potwierdzili w badaniach, że doskonale interpretują swoje emocje, umieją nad nimi zapanować. Zmienność nastrojów często jest inspiracją do tworzenia nowych pomysłów. Badani przedstawiciele wykazali się wysoką samooceną. W związku z tym czują się odbierani przez otoczenie jako osoby pogodne, przyjazne, które tworzą miłą atmosferę w swojej obecności. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject emocje pl
dc.subject motywacja pl
dc.subject kompetencje pl
dc.subject samoświadomość pl
dc.subject samokontrola pl
dc.subject nastrój pl
dc.subject handel pl
dc.subject emotions pl
dc.subject motivation pl
dc.subject competence pl
dc.subject self-awareness pl
dc.subject self-control pl
dc.subject tune pl
dc.subject trade pl
dc.title Wpływ inteligencji emocjonalnej na powodzenie zawodowe pracownika pl
dc.title.alternative Influence of the emotional intelligence on the professional success of an employee pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-02-19T10:49:21Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info