Techniki menedżerskie stosowane w zarządzaniu przedsiębiorstwem na przykładzie Elektrociepłowni Kraków (EC Kraków)

Ładowanie...
Miniatura

Data

2011-09-28 10:23:13

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

W XXI wieku pojawiło się wiele koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem. Wiele z nich do tej pory ma jedynie znaczenie teoretyczne, gdyż nie sprawdziły się w praktyce. Inne jak np. zarządzanie przez cele, zarządzanie jakością, czy zarządzanie przez innowacje są wykorzystywane przez wielu menedżerów i przynoszą znaczne podniesienie konkurencyjności i efektywności działania kierowanych przez nich przedsiębiorstw. Wybór odpowiednich metod jest tak naprawdę uzależniony od sposobu działania, celów jakie chce osiągnąć dana organizacja. Proces zarządzania przynosi największe efekty gdy jest traktowany jako proces ciągły, tzn. kiedy to organizacja liczy się ze swoimi pracownikami, dba o ciągły rozwój ich umiejętności i kompetencji, docenia efektywność. Menadżerowie w celu realizacji postawionych sobie zadań muszą korzystać z procesów, technik i narzędzi jakie mają do dyspozycji w tym obszarze. Tempo zmian jakie możemy zauważyć w rozwijającym się świecie (wprowadzenie nowoczesnych technologii) wymaga nowych rozwiązań organizacyjnych i umiejętności zarządzania. Istnieją różne rodzaje umiejętności w świecie biznesu. Miękkie umiejętności, umiejętności komunikacyjne, korporacyjne, pisanie prezentacji, wystąpień publicznych i umiejętności menedżerskich to tylko niektóre z umiejętności.
In the 21st century there have been a number of concepts of business management. Many of them so far has only theoretical significance, since it worked in practice. Others, such as management by objectives, quality management, management of innovation are used by multiple managers and confer a significant raise of competitiveness and efficiency of action led them to the companies. Selection of appropriate methods is really dependent on the mode of action, the objectives of what it wants to achieve your organization. Management process produces the greatest results when it is treated as a continuous process. When an organization starts with its employees, cares about the continuous development of their skills and competences, appreciates the efficiency. Managers in order to accomplish the above tasks themselves must use the processes, techniques and tools that are available in this area. Pace of change we noted in the developing world (the introduction of modern technology) require new organizational and management skills. There are different types of skills in the business world. Soft skills, communication skills, corporate business, writing presentations, speeches, public and managerial skills are just some of the skills.

Opis

Słowa kluczowe

techniki menedżerskie, misja, wizja, zarządzanie, umiejętności, TQM, normy ISO, six sigma

Cytowanie