Wprowadzanie nowego produktu na rynek na przykładzie drzwi stalowychpłaszczowych przeciwpożarowych FPHU Wiśniowski
Ładowanie...
Data
2011-09-29 20:53:28
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Przedmiotem pracy jest zagadnienie wprowadzenia na rynek nowego produktu przez
firmę FPHU Wiśniowski. Nowe produkty mają duże znaczenie dla firmy chcącej osiągnąć
sukces rynkowy, dlatego ze względu na ciągłe innowacje i postęp technologiczny, a także
zmieniające się preferencje nabywców, tak ważne jest ich wprowadzanie. W pracy opisane
zostały zarówno kwestie formalno-prawne jak i merytoryczne powstające w czasie
projektowania i przygotowania do produkcji, oraz ocena i efekty podjętych działań.
Aby kompleksowo przedstawić ten temat przeprowadzono analizę danych
historycznych oraz dokumentów dotyczących wprowadzania na rynek drzwi stalowych
płaszczowych przeciwpożarowych, a ponadto wykonano analizę SWOT i wycenę projektu
metodą NPV opartą na danych udostępnionych przez firmę.
W świetle przeprowadzonych analiz stwierdzono, że decyzja o wprowadzeniu tego
produktu na rynek była decyzją trafną, a system wprowadzania nowych produktów w firmie
FPHU Wiśniowski oparty na innowacyjności wspieranej bardzo dobrze rozwiniętym
zapleczem badawczym, działa sprawnie i jest dobrze zaprojektowany. Stawianie na nowe
produkty daje firmie możliwość wykorzystania posiadanych zasobów, przedstawienia
kompleksowej oferty, zdobycia nowych segmentów rynku, a w konsekwencji prowadzi do
osiągnięcia przewagi konkurencyjnej i zwiększenia zysku.
The present thesis intends to investigate the issue of introduction on the market the new product by the FPHU Wisniowski company. The introduction of the new products is of great importance for companies wishing to achieve market success, because of the continuous innovation, technological progress and changing preferences of buyers. The thesis described in both the formal and legal issues and substance arising during the design and preparation for production as well as evaluation and effects of taken actions. In order to comprehensive introduction of this issue, an analysis of historical data and documents was made, that was concerned about the introduction of seamless steel fire door, making the SWOT analysis and Project NPV valuation method, based on the company’s data. In the light of analysis, decision to introduce this product to the market was accurate. What is more, the system of introducing new products in the company based on the innovative techniques and supported by very well developed research facilities works well and is well designed. Introduction of new products by the company means new opportunities of using its resources, introducing comprehensive offer by taking attention on new products, and acquisition of new market segments which leads to gain competitive advantage and profit.
The present thesis intends to investigate the issue of introduction on the market the new product by the FPHU Wisniowski company. The introduction of the new products is of great importance for companies wishing to achieve market success, because of the continuous innovation, technological progress and changing preferences of buyers. The thesis described in both the formal and legal issues and substance arising during the design and preparation for production as well as evaluation and effects of taken actions. In order to comprehensive introduction of this issue, an analysis of historical data and documents was made, that was concerned about the introduction of seamless steel fire door, making the SWOT analysis and Project NPV valuation method, based on the company’s data. In the light of analysis, decision to introduce this product to the market was accurate. What is more, the system of introducing new products in the company based on the innovative techniques and supported by very well developed research facilities works well and is well designed. Introduction of new products by the company means new opportunities of using its resources, introducing comprehensive offer by taking attention on new products, and acquisition of new market segments which leads to gain competitive advantage and profit.
Opis
Słowa kluczowe
nowy produkt, certyfikacja, zarządzanie jakością, łańcuch dostaw, drzwi płaszczowe przeciwpożarowe, dane historyczne, new product, certification, quality management, supply chain, the seamless steel fire door, historical data