System motywacyjny a efektywność firmy. Badania empiryczne "Cegielnia Zawada"

Ładowanie...
Miniatura

Data

2011-09-29 10:19:03

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem niniejszej pracy jest próba oceny wpływu systemu motywowania pracowników „Cegielni Zawada” na efektywność firmy. Należy nadmienić, że efektywność firmy jest rozumiana, jako zwiększenie sprzedaży, rozbudowę sklepu, rozbudowę pieca, w którym wypalana jest cegła, zwiększenie asortymentu, zwiększenie produkcji, pozyskiwanie nowych klientów oraz nowych rynków zbytu. Aby zrealizować powyższy cel przeprowadzono badania w maju 2011 r. w „Cegielni Zawada”. Badanie z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety objęło 48 osób. Praca składa się z pięciu rozdziałów. Pierwszy rozdział przedstawia podstawowe pojęcia związane z motywowaniem, istotę, funkcję oraz techniki. Ujęto w nim również współczesne teorie motywacji tj. teorie treści, procesu oraz wzmocnienia. W rozdziale drugim zostały ukazane instrumenty pobudzania motywacji w zarządzaniu firmą. Przedstawione zostały finansowe oraz pozafinansowe środki pobudzania motywacji. Trzeci rozdział został poświęcony firmie „Cegielnia Zawada”, jej historii, strukturze organizacji oraz systemowi motywacyjnemu, jaki występuje w firmie. Czwarty rozdział zawiera informacje na temat problemu pracy oraz opis grupy badawczej. Piąty rozdział przedstawia wyniki badań i ich analizę. Po przeanalizowaniu ankiet można stwierdzić, że w firmie „Cegielnia Zawada” istnieje system motywacyjny pracowników, a największym motywatorem w firmie jest wynagrodzenie oraz premie.

Opis

Słowa kluczowe

motywacja, motywowanie, motywacje płacowe, motywacje pozapłacowe, system motywacyjny, motywacja do pracy, motywowanie pracowników, system motywacyjny przedsiębiorstwa

Cytowanie