Sądecki Park Etnograficzny jako produkt turystyczny
Ładowanie...
Data
2011-09-27 11:11:56
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Pierwszym zagadnieniem niniejszej pracy jest omówienie produktu turystycznego oraz zasad jego tworzenia. Następnym etapem jest pokazanie czym są muzea na wolnym powietrzu na przykładzie Muzeum Okręgowego w Nowym Sączu, a także udowodnienie na podstawie danych statystycznych i przeprowadzonej ankiety, że Sądecki Park Etnograficzny jest dobrym produktem turystycznym. Pierwszy rozdział poświęcony został przemyśleniom na temat produktu turystycznego, przeanalizowaniu jego definicji, ogólnej charakterystyce, strukturze oraz cyklu życia. W rozdziale drugim znajdują się informacje na temat metodologii i etapów tworzenia produktu turystycznego, jego promocji i dystrybucji. Rozdział trzeci zatytułowany „Muzea na wolnym powietrzu” opisuje, czym są te obiekty i jakie pełnią aktualnie funkcje. Dodatkowo w rozdziale tym zostały wymienione i opisane najważniejsze skanseny w Polsce. Rozdział czwarty jest w całości poświęcony Muzeum Okręgowemu w Nowym Sączu wraz z jego dokładną charakterystyką i podziałem na podległe jednostki. Rozdział piąty jest rozdziałem badawczym, gdzie w zaprezentowano Sądecki Park Etnograficzny jako produkt turystyczny, następnie przedstawione są dane statystyczne z frekwencji odwiedzających w latach 2008 – 2010. Ostatnim elementem tego rozdziału jest przedstawienie ankiety oraz opracowanie jej wyników w celu pokazania, że Sądecki Park Etnograficzny jest miejscem atrakcyjnym turystycznie i z roku na rok przyciąga duże grono turystów.
Opis
Słowa kluczowe
produkt turystyczny, cykl życia produktu, promocja, muzea