Proces zarządzania rozwojem w małych i średnich przedsiębiorstwach (MSP) na przykładzie firmy Carinet

Ładowanie...
Miniatura

Data

2011-09-21 10:20:34

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest próba analizy i oceny procesu zarządzania rozwojem przedsiębiorstwa jako kluczowego czynnika, umożliwiającego osiągnięcie sukcesu organizacji z sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MSP). Zagadnienie procesu rozwoju firmy zostało zaprezentowane w niniejszej pracy od strony teoretycznej, uwzględniając literaturę przedmiotu oraz inne materiały pomocnicze, jak również zaprezentowano problematykę przedmiotu od strony praktycznej, koncentrując rozważania na przykładzie przedsiębiorstwa handlowo-usługowego Carinet z Tarnowa. Praca składa się z pięciu rozdziałów. W pierwszym rozdziale została omówiona istota procesu zarządzania rozwojem oraz główne bariery rozwojowe przedsiębiorstw z sektora MSP. Rozdział drugi koncentruje się na sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. W rozdziale tym, przedstawiono także kryteria podziału na małe i średnie firmy funkcjonujące w badanym sektorze, jak również scharakteryzowano rodzaje małych przedsiębiorstw i opisano ich znaczenie dla gospodarki. Trzeci rozdział poświęcony został zagadnieniom metodologicznym. Kolejny rozdział koncentruje się ściśle na badanym podmiocie pracy, którym jest firma Carinet – Janusz Wydrzyński z Tarnowa. Opisano tutaj historię analizowanej firmy, zaprezentowano jej cele, misję i określono przedmiot działalności. Zaprezentowano także strategiczne długookresowe plany dalszego rozwoju przedsiębiorstwa, przy uwzględnieniu obecnego potencjału firmy. W rozdziale tym dokonano także analizy otoczenia, w którym funkcjonuje badana firma, jak również scharakteryzowano jej zasoby. Ponadto przedstawiono dwie drogi dalszego efektywnego rozwoju przedsiębiorstwa na rynku oraz dokonano analizy finansowej firmy Carinet. Ostatni z rozdziałów przedstawia metody i techniki stosowane w analizowanym przedsiębiorstwie w celu efektywnego zarządzania rozwojem. Dokonano diagnozy potencjału wzrostowego firmy według kombinacji przedsiębiorca-organizacja-strategia (POS). Ponadto przeprowadzono analizę otoczenia przedsiębiorstwa oraz ukazano mocne i słabe strony organizacji przy wykorzystaniu metody SWOT. W tym rozdziale opisano również działania jakie podejmowane są w obiekcie badań, w kontekście dalszego rozwoju. Zaproponowano nowe rozwiązania i usprawnienie funkcjonowania analizowanej firmy.

Opis

Słowa kluczowe

rozwój przedsiębiorstwa, zarządzanie, sektor MSP, efektywność kierowania, diagnozy POS

Cytowanie