Finansowe i pozafinansowe bodźce motywujące

Ładowanie...
Miniatura

Data

2011-09-23 13:14:31

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

W niniejszej pracy podejmę się próby udowodnienia tezy, że bodźce niematerialne mogą niezwykle silnie motywować pracowników do efektywniejszego wykonywania powierzonych im zadań. Jako metodę badawczą obrałam metodę sondażu ankietowego. Natomiast jako narzędzia badawczego użyłam kwestionariusz ankiety. Badanie ma na celu uzyskanie odpowiedzi na pytanie, które ze składników systemu naprawdę motywują pracowników do bardziej wydajnej pracy. Jak wynika z przeprowadzonych przeze mnie badań, wynagrodzenie finansowe ma nadal największy wpływ na motywację do pracy. Mimo to, że bodźce materialne oddziaływają najbardziej na pracowników, uważam, że system motywacyjny nie powinien opierać się tylko na aspektach płacowych. Uważam, że cały proces motywacji należy rozumieć jako zjawisko zmienne i dynamiczne, dlatego bardzo ważne jest aby ciągle obserwować motywowanych pracowników. Dzięki tym obserwacjom będziemy mogli dobrać takie bodźce, które będą najbardziej trafne do wszystkich osób indywidualnie. Dlatego też bardzo istotne jest przeprowadzenie badań opinii pracowników i na podstawie tych wyników pracodawca powinien dobierać bodźce motywujące do tworzenia systemu motywacyjnego.
In this paper I will attempt to prove the thesis that intangible incentives can very strongly motivate employees to effectively perform at work. As a research method I have chosen the survey questionnaire. However as a research tool I used a questionnaire survey. The main goal of the study is to find the answer as to which of the components of the system really motivates the employees to work more efficiently. Results prove that financial reward has still the biggest impact on the motivation to work however despite that fact I still believe that incentive system should not only be based on aspects of payroll. I believe that an incentive system should be based not only on the aspects of payroll. I think the whole process of motivation must be understood as variable and dynamic phenomenon, which is why it is very important to constantly monitor the employees who really are motivated to work. Thanks to our work eventually we will be able to choose such stimuli which will fit any individual. It is very crucial for the employee to perform such surveys between his own employees, this will help to chose right incentives to create better incentive system.

Opis

Słowa kluczowe

motywacja, demotywacja, metody finansowe, metody pozafinansowe, ankieta, motivation, de-motivation, finance methods, methods of non-financial, questionnaire

Cytowanie