Abstract:
Bankowość elektroniczna zrewolucjonizowała usługi finansowe dostępne za pośrednictwem banków. Dała możliwość korzystania z usług bankowych za pomocą mediów elektronicznych, przede wszystkim Internetu. Klienci banków mają możliwość dokonywania niemalże wszystkich operacji na własnym rachunku on-line. Dzięki ciągłemu rozwojowi sieci telekomunikacyjnych i Internetu zdobycie nowych klientów stało się łatwe i bardziej efektywne.
Możliwości, jakie pojawiły się przed bankami spowodowały wzrost konkurencyjności usług w całym sektorze bankowym. Internetowa obsługa klientów musi się dokonywać poprzez zastosowanie najnowszych technologii oraz powinna się cechować łatwością obsługi i funkcjonalnością. W ostatnich latach prawie wszystkimi usługami bankowymi można zarządzać przez Internet.
W rozdziale pierwszym przedstawiono definicję bankowości elektronicznej kilku autorów. Przedstawiono, jaki wpływ ma bankowość elektroniczna na rozwój produktów i usług w sektorze bankowym. W drugim rozdziale opisano podstawowe produkty i usługi inwestycyjne oraz przedstawiono rolę banku jako pośrednika w procesie inwestowania oszczędności. W trzecim rozdziale opisano alternatywne sposoby lokowania oszczędności. Wymieniono i przedstawiono instytucje zajmujące się inwestowaniem oszczędności, takie jak banki inwestycyjne, oddziały bankowości inwestycyjnej w bankach uniwersalnych oraz domy i biura maklerskie. W czwartym rozdziale opisano internetowe kanały dostępu do usług bankowych Kredyt Banku i Banku PKO BP SA. Przedstawiono możliwości bankowości elektronicznej i zakres zarządzania usługami przy pomocy Internetu. W piątym rozdziale przedstawiono możliwość zarządzania funduszami za pośrednictwem Internetu oraz zaprezentowano porównanie oferty funduszowej Kredyt Banku i Banku PKO dostępnej przez kanały bankowości internetowej.