Etyczne aspekty reklamowania leków
Ładowanie...
Data
2007
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Celem niniejszej pracy jest analiza etycznych aspektów reklamowania leków. W pracy przestawiono istotę oraz narzędzia marketingu, omówiono nowoczesne trendy w tej dziedzinie oraz przybliżono specyfikę działań marketingowych w branży farmaceutycznej. Rozdział drugi poświęcony jest etyce, zarówno tej ogólnej, jak i etyce biznesu, ze szczególnym uwzględnieniem sposób zarządzania zachowaniami etycznymi w organizacji. Przedstawiono prawne aspekty reklamy produktów leczniczych. Tematykę uzupełniono o zapisy branżowego Kodeksu Farmaceutycznej Etyki Marketingowej. W ostatnim rozdziale przedstawiono wyniki badania ankietowego, jakie zrealizowano na potrzeby niniejszej pracy. Badanie miało na celu uzyskanie odpowiedzi na pytanie „Czy etyczne jest reklamowanie produktów leczniczych?”
Opis
Słowa kluczowe
marketing, rynek farmaceutyczny, etyka biznesu, marketing produktów leczniczych, marketing farmaceutyczny