Zarządzanie marką własną na przykładzie firmy Polbita Sp. z o.o.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Paliwoda-Matiolańska, Adriana
dc.contributor.author Nowak, Barbara
dc.date.accessioned 2014-02-24T10:42:47Z
dc.date.available 2014-02-24T10:42:47Z
dc.date.issued 2011-11-26 01:07:05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6241
dc.description.abstract Tematem pracy stała się analiza zarządzania marką na przykładzie spółki POLBITA. Praca składa się z dwóch zasadniczych części. Pierwsze dwa rozdziały są wprowadzeniem teoretycznym do tematu. Zagadnienia teoretyczne obejmują: • pojęcie marki, jej rolę i klasyfikacje, • proces kształtowania marki i jej wpływ na wyniki ekonomiczne przedsiębiorstwa, • zarządzanie marką. Opracowano je na podstawie literatury przedmiotu oraz źródeł internetowych. Pierwszy rozdział dotyczy zagadnień wprowadzających w problematykę marki. Zdefiniowano tu pojęcie marki i przedstawiono jego genezę. Omówione zostały rodzaje marek i ich funkcje. Rozdział drugi obejmuje podstawowe aspekty analizy zarządzania marką własną. Wskazano w nim na podstawowe zagadnienia z tym związane takie jak znajomość i świadomość marki, budowa jej kapitału, strategie zarządzania markami i jej wpływ na tworzenie przewagi konkurencyjnej na rynku. Ostatni rozdział - metodologiczna część pracy, to opracowanie studium przypadku zarządzania marką własną na przykładzie firmy Polbita Sp. z o.o. Do opracowania analizy wykorzystano materiały wewnętrzne firmy dotyczące wielkości sprzedaży oraz wyniki badania rynku przeprowadzane przez GUS, a także przeprowadzane drogą wywiadu z klientami. Wywiady te dotyczyły informacji na temat samych klientów i ich oczekiwań, co pozwoliło na ich segmentację i charakterystykę poszczególnych grup, a tym samym ustalenie dostosowania marki do ich potrzeb i oczekiwań. Opinie badanych na temat znajomości i rozpoznawalności marki, zaufania do niej oraz deklarowanej lojalności pozwoliły na dokonanie oceny efektywności przyjętego sposobu zarządzania marką w przypadku badanej firmy. Przeprowadzone badania dotyczące efektywności zarządzania marką „Natura” przez spółkę POLBITA pozwalają stwierdzić, że zarówno w zakresie efektów finansowych jak i w opinii konsumentów realizowana polityka spółki przynosi zamierzone efekty. Badanie opinii konsumentów pozwala na stwierdzenie, że oferowane przez drogerie Natura kosmetyki spełniają ich oczekiwania i są zgodne z preferencjami nabywczymi. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject marka pl
dc.subject zarządzanie marką pl
dc.subject otoczenie przedsiębiorstwa pl
dc.subject studium przypadku pl
dc.subject wizerunek marki pl
dc.subject tożsamość marki pl
dc.title Zarządzanie marką własną na przykładzie firmy Polbita Sp. z o.o. pl
dc.title.alternative Brand Management based on Polbita Sp. z o.o. pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-02-23T13:24:23Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info