Biznes Plan przedsiębiorstwa z segmentu MSP jako jedna z form zwiększających szansę uzyskania dotacji ze środków funduszu pracy

Ładowanie...
Miniatura

Data

2011-11-16 13:46:12

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem pracy jest nie tylko przedstawienie znaczenia biznes planu dla skutecznego i efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem oraz jego codziennego funkcjonowania na rynku, ale i wykorzystanie opracowanego biznes planu do uzyskania dotacji ze środków funduszu pracy na rozpoczęcie działalności gospodarczej. W pierwszym rozdziale pracy autor przedstawił sektor MSP. Drugi rozdział ocenia wpływ poszczególnych elementów biznes planu na planowanie długoterminowe działalności przedsiębiorstwa ze szczególnym uwzględnieniem procesu marketingu, zarządzania i finansów firmy. Zakres przedmiotowy pracy obejmuje zagadnienia związane z omówieniem sektora MSP w Polsce oraz wykorzystaniem instrumentu planowania jakim jest biznes plan do pozyskania dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Przedmiotem pracy są pojęcia związane nie tylko z sektorem MSP ale i z nauką zarządzania, marketingu, strategii przedsiębiorstwa oraz finansów przedsiębiorstwa, które to stanowią części składowe biznes planu. Istotą pracy jest wskazanie efektywnych walorów zastosowania planowania w firmie, korzyści jakie osiąga się dzięki wykorzystaniu tego elementu zarządzania na co dzień. Zakres przedmiotowy jest połączeniem teorii wyżej wymieniowych nauk z praktycznym ich zastosowaniem w codziennej działalności przedsiębiorstwa. Zakres przestrzenny pracy obejmuje obszar na jakim funkcjonuje przedsiębiorstwo będące podmiotem biznes planu. Zakres czasowy obejmuje lata począwszy od powstania analizowanego przedsiębiorstwa do lat obecnych oraz wybiegających w przyszłość. Poszczególne rozdziały pracy określają jej charakter. Rozdział pierwszy i drugi mają charakter czysto teoretyczny, natomiast rozdział trzeci ma charakter empiryczny w którym przedstawiono proces opracowania biznes planu F.H.U. Lekawski.

Opis

Słowa kluczowe

sektor MSP, małe i średnie przedsiębiorstwa, biznes plan, przedsiębiorstwo, planowanie marketingowe, analiza SWOT, zarządzanie finansami przedsiębiorstwa

Cytowanie